ماژول فروشگاه فایل مناسب برای فروش انواع فایل از جمله کتاب، عکس، فیلم و ...
ماژول فروشگاه فایل در قسمت دسته ها و محصولات بصورت آنلاین عمل می کند یعنی اگر فایلی را اضافه و یا ویرایش کنید بصورت آنلاین در اپلیکیشن اعمال می شود و کاربران نیازی به آپدیت مجدد ندارند. از دیگر ویژگی های ماژول فروشگاه فایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- درگاه پرداخت اختصاصی
- ارسال پیام تایید خرید
- صدور فاکتور
- ارسال نظر توسط کاربران
- کد تخفیف
امکان استفاده از چندین درگاه مختلف
ارسال ایمیل و پیامک برای خریدار و فروشنده
نمایش فاکتور های خرید در پنل مدیریت
امکان ارسال نظر برای محصولات توسط کاربران
تعریف کد تخفیف بصورت یکبار مصرف و زماندار
برای اضافه کردن دسته کافیست در تب دسته ها بر روی دکمه اضافه کردن دسته کلیک کنید تا صفحه زیر باز شود
در تب محصولات می توانید محصول جدید اضافه کنید و لیست محصولاتی که اضافه کرده اید را مشاهده نمایید و در صورت نیاز آنها را ویرایش یا حذف کنید. در این قسمت گزینه جستجو وجود دارد که بر اساس نام محصولات است و برای دسترسی سریعتر به محصول مورد نظر استفاده می شود.
برای اضافه کردن محصول ابتدا بر روی “اضافه کردن محصول” کلیک نمایید.
برای تعیین تنظیمات کلی فروشگاه وارد تب تنظیمات صفحه شوید.
برای امکان اشتراک گذاری مطالب توسط کاربران می توانید این گزینه را فعال کنید.
این بخش برای قرار دادن تصاویری به صورت اسلاید در بالای صفحه ی ماژول شماست. می توانید تصاویری با فرمت های png و jpg را در این بخش قرار دهید. هر کادر بالا برای یک تصویر می باشد و برای اضافه کردن تصاویر بیشتر بر روی دکمه “افزودن اسلاید جدید” کلیک نمایید.
در اینجا انواع عملکردها را توضیح می دهیم دقت کنید اگر در قسمتی برخی از عملکردها را مشاهده نکردید، دلیل نیاز نبودن آن عملکرد در آن قسمت خاص می باشد. ما در اینجا همه موارد را توضیح داده ایم.
با انتخاب این گزینه می توانید کاربر را به صفحه ی دیگری از اپ منتقل کنید. برای نمونه کاربر می تواند با تاچ تصویر اسلایدشو به صفحه ی مربوط به یک خبر در ماژول وبلاگ شما منتقل شود. برای این کار پس از انتخاب گزینه ی پیوند داخلی، بر روی گزینه “تنظیمات” در فیلد “پیوند/تنظیمات” کلیک کرده و صفحه ای که مایلید کاربر با تاچ تصویر به آن منتقل شود را انتخاب کنید اگر صفحه انتخاب شده دسته، یک محصول یا پست باشد باید اطلاعات عملکرد را نیز وارد نمایید که این اطلاعات در لیست ماژول مورد نظر وجود دارد.
به عنوان مثال اگر بخواهید با کلیک بر روی اسلاید کاربر وارد یک محصول شود ابتدا وارد فروشگاه شده و از لیست محصولات “اطلاعات عملکرد” را کپی کند.
سپس به اسلایدر بازگشته پیوند داخلی را انتخاب می کنید و بر روی گزینه “تنظیمات” در فیلد “پیوند/تنظیمات” کلیک کنید، حال از صفحه باز شده “یک محصول (فروشگاه ساز)” را انتخاب و اطلاعات عملکرد محصول را در اینجا وارد می کنید. اگر بخواهید پیوند داخلی به یک صفحه مثلا محتوا باشد کافیست در قسمت تنظیمات نام صفحه را انتخاب کنید.
با انتخاب این گزینه می توانید کاربر را به صفحه ای خارج از اپ منتقل کنید. برای نمونه کاربر می تواند با تاچ تصویر اسلایشو به صفحه ای مربوط به سایت شما منتقل شود. برای این کار پس از انتخاب گزینه ی پیوند خارجی، لینک سایت مورد نظر خود را به همراه https یا http و به صورت لینک در فیلد “پیوند/تنظیمات” قرار دهید. نمونه لینک صحیح: https://appeto.ir
با انتخاب این گزینه می توانید کاربر را مستقیما به صفحه ی ارسال ایمیل منتقل کرده و ایمیل مورد نظر خود را به صورت پیشفرض به عنوان دریافت کننده ی ایمیل قرار دهید تا کاربر بتواند به آسانی برای شما ایمیل ارسال کند. برای این منظور پس از انتخاب گزینه ی ایمیل، ایمیل دریافت کننده را در فیلد “پیوند/تنظیمات” قرار دهید.
با انتخاب این گزینه می توانید کاربر را مستقیما به صفحه ی تماس موبایل وی منتقل کرده و شماره تماس مورد نظر خود را به صورت پیشفرض به عنوان دریافت کننده ی تماس قرار دهید تا کاربر بتواند به آسانی با شما تماس حاصل کند. برای این منظور پس از انتخاب گزینه ی شماره تماس، شماره تماس مورد نظر خود را در فیلد “پیوند/تنظیمات” قرار دهید.
با انتخاب این گزینه می توانید کاربر را مستقیما به صفحه ی تماس موبایل وی منتقل کرده و کد ussd مورد نظر خود را به صورت پیشفرض به عنوان دریافت کننده ی تماس قرار دهید تا کاربر بتواند به آسانی از کد ussd مورد نظر استفاده کند. برای این منظور پس از انتخاب گزینه ی کد ussd ، کد ussd مورد نظر خود را در فیلد “پیوند/تنظیمات” قرار دهید. نمونه کد: #1*
با انتخاب این گزینه می توانید کاربر را مستقیما به صفحه ی پیامک موبایل وی منتقل کرده و شماره تماس مورد نظر خود را به صورت پیشفرض به عنوان دریافت کننده ی پیامک قرار دهید تا کاربر بتواند به آسانی برای شما پیامک ارسال کند. برای این منظور پس از انتخاب گزینه ی پیامک مستقیم، شماره تماس مورد نظر خود را در فیلد “پیوند/تنظیمات” قرار دهید.
در صورت انتخاب این گزینه اسلایدشو هیچگونه عملکردی نخواهد داشت.
وقتی “نوع عملکرد” را روی عملکرد خاص قرار دهید و گزینه تنظیمات را بزنید 4 گزینه برگه عملیات، تایید، هشدار و بازگشت را مشاهده می کنید که در ادامه هریک توضیح داده خواهد شد.
برای تعیین محتوای برگه عملیات باید یکی از ماژولهای فهرست استفاده شده در صفحات اپ را انتخاب کنید. در واقع این گزینه لیست صفحات ماژول فهرست انتخاب شده را نمایش می دهد که نمونه آن در اپلیکیشن به شکل زیر می باشد. تصویر زیر عملکرد برگه عملیات را نمایش می دهد که با کلیک بر روی گزینه مورد نظر، محتوای منوی انتخاب شده از زیر باز می شود.
برای نمایش پیام تایید به کاربر می باشد که دارای تنظیمات زیر است.
پیام بصورت زیر بر روی صفحه نمایش داده می شود.
برای نمایش پیام هشدار به کاربر می باشد که دارای تنظیمات زیر است.
پیام بصورت زیر بر روی صفحه نمایش داده می شود.
این عملکرد کاربر را به صفحه قبل برمی گرداند.
برای اخذ درگاه زرین پال ابتدا از طریق لینک زیر در این سایت ثبت نام کنید
پس از ثبت نام اولیه و وارد شدن به پنل زرین پال باید مراحل تایید هویت را انجام دهید و مشخصات خود را بصورت کامل وارد نمایید.
پس از تکمیل اطلاعات با کلیک بر روی درخواست درگاه پرداخت صفحه زیر نمایش داده می شود
در قسمت لینک وبسایت باید از پنل اپتو لینک مخصوص به خود را، در این قسمت کپی کنید.
لینک مخصوص شما در تب درگاه پرداخت در تمامی ماژول هایی که این امکان را دارند وجود دارد.
پس از وارد کردن لینک٬ مرحله بعد را بزنید تا وارد صفحه زیر شوید
در مرحله آخر کد درگاه به شما نمایش داده می شود که کافیست آن را در پنل اپتو در قسمت کد درگاه زرین پال وارد نمایید تا پس از تایید درگاه توسط زرین پال بتوانید از آن استفاده نمایید.
در پنل اپتو قسمت زرین گیت نیز وجود دارد که برای استفاده از آن باید ابتدا درگاهی که تعریف کرده اید را به زرین گیت تبدیل کنید. برای این مورد باید با سایت زرین پال صحبت کنید و پس از فعال شدن فقط کافیست در پنل اپتو تیک مربوطه را فعال کنید. دقت کنید اگر درگاه بصورت معمولی است این گزینه را در اپتو فعال نکنید.
برای اطلاعات بیشتر درباره زرین گیت اینجا را کلیک کنید
برای دریافت درگاه پرداخت آیدی پی ابتدا از طریق لینک زیر ثبت نام کنید
باید ابتدا شماره همراه خود را تایید کنید و سپس وارد مرحله بعد که ثبت نام اولیه است شوید.
پس از وارد کردن این موارد وارد پنل می شوید. حال باید اطلاعات هویت خود را تکمیل کنید. برای این کار از منوی سمت راست گزینه “ویرایش اطلاعات پروفایل” را بزنید و اطلاعات خود را تکمیل کنید.
پس از تکمیل اطلاعات از منوی سمت راست وارد صفحه “وب سرویس های من” شوید.
پس از تکمیل و ذخیره مجددا وارد صفحه “وب سرویس های من” شوید. از قسمت مشاهده می توانید کد درگاه یا API KEY را دریافت کنید. حال به پنل اپتو بازگشته و این کد را در قسمت “کد درگاه آیدی پی” وارد کنید.
جهت دریافت درگاه بازار پی به سایت bazaar-pay.ir مراجعه کنید. طبق روال توضیح داده شده در سایت، ثبت نام کنید و کد destination را دریافت کنید. حال به پنل اپتو بازگشته و این کد را در قسمت “destination دریافتی از بازارپی” وارد کنید.
برای استفاده از درگاه کافه بازار ابتدا از طریق لینک زیر به عنوان توسعه دهنده ثبت نام کنید.
برای دیدن آموزش مراحل انتشار اپلیکیشن در کافه بازار اینجا را کلیک کنید.
برای دریافت RSA از منوی کناری وارد منوی “برنامه ها” شوید و برنامه مورد نظر را انتخاب نمایید حال از منوی کنار وارد “پرداخت درون برنامه ای” شوید در اینجا کلید RSA را می توانید کپی کنید و در پنل اپتو قرار دهید. حال برای آنکه برای هر محصول بتوانید قیمت مشخص کنید در قسمت پایین RSA گزینه “محصول جدید” وجود دارد بر روی آن کلیک کنید تا صفحه زیر نمایش داده شود.
پس از تکمیل مراحل بالا شناسه کالایی که انتخاب کرده اید را در پنل اپتو در قسمت “شناسه کالا” وارد نمایید. اگر محصول دارای ویژگی باشد که قیمت های متفاوتی دارند باید برای هر ویژگی یک شناسه کالا جداگانه دریافت نمایید.
برای دریافت Client Id و Client Secret از منوی کناری وارد “تنظیمات” => “API توسعه دهندگان” شوید سپس بر روی “کلاینت جدید” کلیک کنید.
در پنل اپتو در تب درگاه پرداخت برای هر ماژول دارای پرداخت بازار Redirect URI مختص به همان صفحه وجود دارد. شما وارد ماژولی که میخواهید درگاه بازار را به آن اضافه کنید شوید و از تب درگاه پرداخت لینک خود را کپی نمایید و در قسمت مشخص شده وارد نمایید. پس از زدن دکمه “ایجاد کلاینت” Client Id و Client Secret برای شما ایجاد می شود. حالا Client Id و Client Secret را از پنل بازار کپی کرده و در پنل اپتو در قسمت مشخص شده وارد نموده و دکمه “دریافت کلید امنیتی کافه بازار” را بزنید. باید صفحه زیر ظاهر شود.
بر روی گزینه تایید کلیک کنید سپس در پنل اپتو گزینه ذخیره تغییرات را بزنید.
برای دریافت درگاه مایکت ابتدا از طریق لینک زیر به عنوان توسعه دهنده ثبت نام کنید.
برای دیدن آموزش مراحل قرار دادن اپلیکیشن در مایکت اینجا را کلیک کنید.
برای دریافت کلید عمومی برنامه، از منوی کناری وارد منوی “برنامه ها” شوید، سپس از لیست برنامه ها بر روی برنامه مورد نظر خود کلیک کنید و وارد منو “درون برنامه” شوید. حال گزینه “کلید عمومی” را انتخاب کنید و آنرا در پنل اپتو کپی نمایید.
برای دریافت X-Access-Token نیز در همین صفحه بر روی گزینه “توکن صحت سنجی” کلیک نمایید.
برای دریافت شناسه کالا نیز مانند کلید عمومی وارد صفحه نمایش داده شده در تصویر شوید و گزینه “محصول جدید” را کلیک کنید.
پس از تکمیل مراحل بالا شناسه محصولی که انتخاب کرده اید را در پنل اپتو در قسمت “شناسه کالا” وارد نمایید. اگر محصول دارای ویژگی باشد که قیمت های متفاوتی دارند باید برای هر ویژگی یک شناسه محصول جداگانه دریافت نمایید.
با استفاده از تب ایمیل و پیامک میتوانید تنظیمات مربوط به ارسال پیام های اپلیکیشن را انجام دهید.
ارسال ایمیل و پیامک تایید خرید: در این قسمت انتخاب می کنید که پس از خرید پیام تایید از چه طریقی ارسال شود.
در ابتدا تنظیمات ایمیل را بررسی می کنیم.
نکته: دقت کنید اگر ایمیل ارسال کننده از طریق Gmail است حتما گزینه Access for less secure apps را از طریق لینک زیر روشن کرده باشید:
https://www.google.com/settings/security/lesssecureapps
پنل ارسال پیامک شامل 3 حالت است که ابتدا به بررسی پنل sms.ir می پردازیم.
این گزینه برای ارسال پیامک خیلی مناسب نیست زیرا برای شماره هایی که پیامک تبلیغاتی خود را بسته باشند نمی تواند ارسالی انجام دهد و لذا بهتر است از دو گزینه قبلی استفاده کنید.
برای استفاده از این روش ابتدا در هر پنل پیامکی که دارید باید لینک ارسال از طریق URL را پیدا کنید که معمولا ساختار مشابهی دارند. ما در اینجا یک مورد را توضیح می دهیم
https://panel.mediapayamak.com/SMSInOutBox/SendSms?username=USERNAME&password=PASSWORD&from=FROM&to={to}&text={trackingCode}
همانطور که مشخص است باید نام کاربری و پسورد خود را در جای مشخص شده قرار دهید. گزینه FROM شماره ای است که پنل پیامک در اختیار شما برای ارسال ها قرار داده است. گزینه to شماره ای است که باید پیامک برای آن ارسال شود و شما باید فقط جلوی مساوی عبارت {to} را قرار دهید. در قسمت text متن مورد نظر پیامک را بنویسید و برای این که کد پیگیری تراکنش نیز به همراه متن ارسال شود عبارت {trackingCode} باید در متن وجود داشته باشد.
یکی از قسمت های مهم هر فروشگاه داشتن کد تخفیف است. برای اضافه کردن کد تخفیف ابتدا وارد تب کد تخفیف در ماژول مد نظر شده و بر روی اضافه کردن کد تخفیف کلیک نمایید.
تب خریدها شامل لیست خریدهای انجام شده در اپلیکیشن است. گزینه جستجوی موجود در این تب بر روی “شماره فاکتور” و “شماره پیگیری” جستجو انجام می دهد. در قسمت عملیات دو گزینه “دانلود فاکتور” برای دریافت فایل PDF فاکتور و “نمایش اطلاعات” برای نمایش محصولات خریداری شده به همراه اطلاعات خریدار است. در اینجا گزینه ای به نام “فاکتور بررسی شد” وجود دارد که با زدن آن رنگ سطر این فاکتور در لیست تغییر می کند و نشان می دهد این فاکتور بررسی شده است.
در این تب لیست کامنت های ارسالی از سمت کاربران وجود دارد و مدیر می تواند از این قسمت کامنت را تایید، رد یا حذف کند.
برخی از امکانات در تم ها نیاز به تصاویری مخصوص به خود را دارند که این موارد در تب “تنظیمات طراحی” قابل دسترسی است.
در صورتی که قالب استفاده شده از بنر پشتیبانی کند میتوانید تصاویر مختلف را در این بخش قرار دهید و تنظیمات بنر را انجام دهید، در صورتی که قالب از یک عکس استفاده کند اولین تصویر نمایش داده خواهد شد.
*تنظیمات بنر شبیه به تنظیمات اسلایدشو می باشد.
می توانید تصاویری با فرمت های png و jpg را در این بخش قرار دهید. هر کادر بالا برای یک تصویر می باشد و برای اضافه کردن تصاویر بیشتر بر روی دکمه “افزودن اسلاید جدید” کلیک نمایید.
یکی از کاربردی ترین قسمت ها٬ تب “متن های صفحه” است که می توانید تمامی متن های موجود در اپ را تغییر دهید. یکی از کاربردهای این صفحه برای ساخت اپلیکیشن هایی با زبان های مختلف میباشد.
ماژول فروشگاه فایل با نام "فایلهای آموزشی" در اپلیکیشن بن اپتی استفاده شده است، جهت تست ماژول اپلیکیشن را دانلود کنید.
دانلود از کافه بازار