ماژول ارسال آگهی مناسب برای ساخت اپلیکیشن هایی مانند دیوار و شیپور
ماژول ارسال آگهی در قسمت دسته ها، استان و شهرها بصورت آنلاین عمل می کند و می توانید همیشه موارد جدید را به اپلیکیشن اضافه کنید. از دیگر ویژگی های ماژول ارسال آگهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- امکان تایید یا رد آگهی توسط مدیر
- ثبت گزارش تخلف برای آگهی توسط کاربران
- دریافت هزینه برای ارسال آگهی
- ثبت اولین آگهی بصورت رایگان در صورت تمایل مدیر
- امکان تمدید، نردبان و فوری کردن آگهی
- حذف خودکار آگهی ها در زمان مشخص شده توسط مدیر
- درگاه پرداخت
- درج متن پلیس فتا برای دقت بیشتر کاربران
در زمان مشخص شده توسط مدیر
امکاناتی برای بهتر دیده شدن آگهی
امکان استفاده از درگاه های مختلف
آگهی ها پس از تایید مدیر در اپلیکیشن نمایش داده می شود
برای اضافه کردن دسته کافیست در تب دسته ها بر روی دکمه اضافه کردن دسته کلیک کنید تا صفحه زیر باز شود
در صورتی که می خواهید آگهی ها با توجه به شهر و استان آگهی دهنده منتشر شود از این تب باید اقدام به تعریف شهر و استان مورد نظر خود کنید و همچنین گزینه “انتخاب شهر و استان فعال باشد” را بر روزی گزینه بله قرار دهید.
در صورتی که انتخاب شهر و استان فعال باشد حتما باید یک استان را به عنوان استان پیش فرض انتخاب کنید.
برای مشاهده آگهی هایی که کاربران برای شما ارسال می کنند باید وارد تب “آگهی ها” شوید. در اینجا می توانید آگهی را تایید یا رد کنید. در صورت تایید، آگهی در اپلیکیشن نمایش داده می شود و در صورت رد آگهی کاربر باید مجددا آن را ارسال نماید.
در صورتی که بخواهید برای هر دسته از آگهی ها اطلاعات خاصی را از کاربر دریافت کنید ابتدا باید از تب دسته بندی، دسته مورد نظر را اضافه کنید به عنوان مثال دسته خودرو
سپس از تب فرم یک فرم برای دسته مورد نظر بسازید. به عنوام مثال برای دسته خودرو می توان مواردی مانند سال ساخت، مدل، مدت بیمه و … را به فرم ارسال آگهی اضافه کرد تا کاربر در هنگام ارسال آگهی اطلاعات مورد نظر شما را وارد کند. دقت کنید که برای هر دسته یک فرم ایجاد کنید.
نکته: برای انتخاب دسته فرم فقط زیر دسته های لایه آخر را انتخاب کنید. به عنوان مثال در تصویر زیر خودرو دسته اصلی است، سواری خود زیر دسته خودرو می باشد و ایرانی نیز زیر دسته سواری پس شما باید فقط تیک گزینه ایرانی که آخرین لایه از دسته خودرو است را انتخاب کنید تا فرم برای آن نمایش داده شود.
اضافه کردن فرم بدون وجود دسته کارایی ندارد.
در صورتی که دیگر کاربران در مورد آگهی ها شکایتی را از طریق اپلیکیشن ارسال کنند می توانید از تب گزارش تخلف آن ها را مشاهده و پیگیری کنید.
در تب تنظیمات صفحه می توانید تنظیمات کلی ماژول مانند هزینه ارسال آگهی، تاریخ انقضای آگهی، امکان تمدید، نردبان یا فوری کردن آگهی و … را مشخص کنید.
برای تغییر رنگ وضعیت آگهی از این قسمت اقدام کنید.
برای اخذ درگاه زرین پال ابتدا از طریق لینک زیر در این سایت ثبت نام کنید
پس از ثبت نام اولیه و وارد شدن به پنل زرین پال باید مراحل تایید هویت را انجام دهید و مشخصات خود را بصورت کامل وارد نمایید.
پس از تکمیل اطلاعات با کلیک بر روی درخواست درگاه پرداخت صفحه زیر نمایش داده می شود
در قسمت لینک وبسایت باید از پنل اپتو لینک مخصوص به خود را، در این قسمت کپی کنید.
لینک مخصوص شما در تب درگاه پرداخت در تمامی ماژول هایی که این امکان را دارند وجود دارد.
پس از وارد کردن لینک٬ مرحله بعد را بزنید تا وارد صفحه زیر شوید
در مرحله آخر کد درگاه به شما نمایش داده می شود که کافیست آن را در پنل اپتو در قسمت کد درگاه زرین پال وارد نمایید تا پس از تایید درگاه توسط زرین پال بتوانید از آن استفاده نمایید.
در پنل اپتو قسمت زرین گیت نیز وجود دارد که برای استفاده از آن باید ابتدا درگاهی که تعریف کرده اید را به زرین گیت تبدیل کنید. برای این مورد باید با سایت زرین پال صحبت کنید و پس از فعال شدن فقط کافیست در پنل اپتو تیک مربوطه را فعال کنید. دقت کنید اگر درگاه بصورت معمولی است این گزینه را در اپتو فعال نکنید.
برای اطلاعات بیشتر درباره زرین گیت اینجا را کلیک کنید
برای دریافت درگاه پرداخت آیدی پی ابتدا از طریق لینک زیر ثبت نام کنید
باید ابتدا شماره همراه خود را تایید کنید و سپس وارد مرحله بعد که ثبت نام اولیه است شوید.
پس از وارد کردن این موارد وارد پنل می شوید. حال باید اطلاعات هویت خود را تکمیل کنید. برای این کار از منوی سمت راست گزینه “ویرایش اطلاعات پروفایل” را بزنید و اطلاعات خود را تکمیل کنید.
پس از تکمیل اطلاعات از منوی سمت راست وارد صفحه “وب سرویس های من” شوید.
پس از تکمیل و ذخیره مجددا وارد صفحه “وب سرویس های من” شوید. از قسمت مشاهده می توانید کد درگاه یا API KEY را دریافت کنید. حال به پنل اپتو بازگشته و این کد را در قسمت “کد درگاه آیدی پی” وارد کنید.
جهت دریافت درگاه بازار پی به سایت bazaar-pay.ir مراجعه کنید. طبق روال توضیح داده شده در سایت، ثبت نام کنید و کد destination را دریافت کنید. حال به پنل اپتو بازگشته و این کد را در قسمت “destination دریافتی از بازارپی” وارد کنید.
برای استفاده از درگاه کافه بازار ابتدا از طریق لینک زیر به عنوان توسعه دهنده ثبت نام کنید.
برای دیدن آموزش مراحل انتشار اپلیکیشن در کافه بازار اینجا را کلیک کنید.
برای دریافت RSA از منوی کناری وارد منوی “برنامه ها” شوید و برنامه مورد نظر را انتخاب نمایید حال از منوی کنار وارد “پرداخت درون برنامه ای” شوید در اینجا کلید RSA را می توانید کپی کنید و در پنل اپتو قرار دهید. حال برای آنکه برای هر محصول بتوانید قیمت مشخص کنید در قسمت پایین RSA گزینه “محصول جدید” وجود دارد بر روی آن کلیک کنید تا صفحه زیر نمایش داده شود.
پس از تکمیل مراحل بالا شناسه کالایی که انتخاب کرده اید را در پنل اپتو در قسمت “شناسه کالا” وارد نمایید. اگر محصول دارای ویژگی باشد که قیمت های متفاوتی دارند باید برای هر ویژگی یک شناسه کالا جداگانه دریافت نمایید.
برای دریافت Client Id و Client Secret از منوی کناری وارد “تنظیمات” => “API توسعه دهندگان” شوید سپس بر روی “کلاینت جدید” کلیک کنید.
در پنل اپتو در تب درگاه پرداخت برای هر ماژول دارای پرداخت بازار Redirect URI مختص به همان صفحه وجود دارد. شما وارد ماژولی که میخواهید درگاه بازار را به آن اضافه کنید شوید و از تب درگاه پرداخت لینک خود را کپی نمایید و در قسمت مشخص شده وارد نمایید. پس از زدن دکمه “ایجاد کلاینت” Client Id و Client Secret برای شما ایجاد می شود. حالا Client Id و Client Secret را از پنل بازار کپی کرده و در پنل اپتو در قسمت مشخص شده وارد نموده و دکمه “دریافت کلید امنیتی کافه بازار” را بزنید. باید صفحه زیر ظاهر شود.
بر روی گزینه تایید کلیک کنید سپس در پنل اپتو گزینه ذخیره تغییرات را بزنید.
برای دریافت درگاه مایکت ابتدا از طریق لینک زیر به عنوان توسعه دهنده ثبت نام کنید.
برای دیدن آموزش مراحل قرار دادن اپلیکیشن در مایکت اینجا را کلیک کنید.
برای دریافت کلید عمومی برنامه، از منوی کناری وارد منوی “برنامه ها” شوید، سپس از لیست برنامه ها بر روی برنامه مورد نظر خود کلیک کنید و وارد منو “درون برنامه” شوید. حال گزینه “کلید عمومی” را انتخاب کنید و آنرا در پنل اپتو کپی نمایید.
برای دریافت X-Access-Token نیز در همین صفحه بر روی گزینه “توکن صحت سنجی” کلیک نمایید.
برای دریافت شناسه کالا نیز مانند کلید عمومی وارد صفحه نمایش داده شده در تصویر شوید و گزینه “محصول جدید” را کلیک کنید.
پس از تکمیل مراحل بالا شناسه محصولی که انتخاب کرده اید را در پنل اپتو در قسمت “شناسه کالا” وارد نمایید. اگر محصول دارای ویژگی باشد که قیمت های متفاوتی دارند باید برای هر ویژگی یک شناسه محصول جداگانه دریافت نمایید.
در این قسمت می توانید خریدهایی که در اپلیکیشن انجام شده است را مشاهده نمایید.
با استفاده از تب ایمیل و پیامک میتوانید تنظیمات مربوط به ارسال پیام های اپلیکیشن را انجام دهید.
ارسال ایمیل و پیامک تایید خرید: در این قسمت انتخاب می کنید که پس از خرید پیام تایید از چه طریقی ارسال شود.
در ابتدا تنظیمات ایمیل را بررسی می کنیم.
نکته: دقت کنید اگر ایمیل ارسال کننده از طریق Gmail است حتما گزینه Access for less secure apps را از طریق لینک زیر روشن کرده باشید:
https://www.google.com/settings/security/lesssecureapps
پنل ارسال پیامک شامل 3 حالت است که ابتدا به بررسی پنل sms.ir می پردازیم.
این گزینه برای ارسال پیامک خیلی مناسب نیست زیرا برای شماره هایی که پیامک تبلیغاتی خود را بسته باشند نمی تواند ارسالی انجام دهد و لذا بهتر است از دو گزینه قبلی استفاده کنید.
برای استفاده از این روش ابتدا در هر پنل پیامکی که دارید باید لینک ارسال از طریق URL را پیدا کنید که معمولا ساختار مشابهی دارند. ما در اینجا یک مورد را توضیح می دهیم
https://panel.mediapayamak.com/SMSInOutBox/SendSms?username=USERNAME&password=PASSWORD&from=FROM&to={to}&text={trackingCode}
همانطور که مشخص است باید نام کاربری و پسورد خود را در جای مشخص شده قرار دهید. گزینه FROM شماره ای است که پنل پیامک در اختیار شما برای ارسال ها قرار داده است. گزینه to شماره ای است که باید پیامک برای آن ارسال شود و شما باید فقط جلوی مساوی عبارت {to} را قرار دهید. در قسمت text متن مورد نظر پیامک را بنویسید و برای این که کد پیگیری تراکنش نیز به همراه متن ارسال شود عبارت {trackingCode} باید در متن وجود داشته باشد.