ارسال آگهی

ماژول ارسال آگهی مناسب برای ساخت اپلیکیشن هایی مانند دیوار و شیپور

ارسال آگهی
ارسال آگهی

ویژگی‌های ماژول ارسال آگهی

ماژول ارسال آگهی در قسمت دسته ها، استان و شهرها بصورت آنلاین عمل می کند و می توانید همیشه موارد جدید را به اپلیکیشن اضافه کنید. از دیگر ویژگی های ماژول ارسال آگهی می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- امکان تایید یا رد آگهی توسط مدیر
- ثبت گزارش تخلف برای آگهی توسط کاربران
- دریافت هزینه برای ارسال آگهی
- ثبت اولین آگهی بصورت رایگان در صورت تمایل مدیر
- امکان تمدید، نردبان و فوری کردن آگهی
- حذف خودکار آگهی ها در زمان مشخص شده توسط مدیر
- درگاه پرداخت
- درج متن پلیس فتا برای دقت بیشتر کاربران

برای اضافه کردن دسته کافیست در تب دسته ها بر روی دکمه اضافه کردن دسته کلیک کنید تا صفحه زیر باز شود

اضافه کردن دسته

  1. نام: نام دسته مورد نظر به عنوان مثال پوشاک، لبنیات، تنقلات و …
  2. پدر: در صورتی که مایل باشید دسته ی وارد شده داری پدر باشد یعنی در واقع زیر دسته‌ی دسته دیگری شود از این قسمت دسته پدر را انتخاب نمایید. این گزینه برای مرتب سازی و دسترسی راحت تر کاربر در اپلیکیشن استفاده می شود.
  3. انتخاب رنگ: در برخی از تم ها نام دسته به همراه پس‌زمینه رنگ نمایش داده می شود که این گزینه برای این تم ها استفاده می شود.
  4. انتخاب زمان اضافه شدن دسته: برای جابجایی ترتیب دسته ها باید از این گزینه استفاده کنید و هرچه تاریخ را به روزتر انتخاب کنید دسته بالاتر نمایش داده خواهد شد.
  5. انتخاب تصویر شاخص: در تم هایی که عکس دسته را نمایش می دهند باید از این گزینه استفاده کنید.
  6. انتخاب تصویر سربرگ: هنگامی که کاربر وارد صفحه یک دسته می شود این عکس در بالا نمایش داده می شود. (در صورتی که در تم انتخاب شده موجود باشد)
  7. انتخاب آیکن: در برخی از طراحی ها بجای تصویر شاخص از آیکن استفاده شده که از این طریق قابل تغییر است.
  8. در پایان دکمه اضافه کردن دسته را بزنید تا دسته اضافه شود.

در صورتی که می خواهید آگهی ها با توجه به شهر و استان آگهی دهنده منتشر شود از این تب باید اقدام به تعریف شهر و استان مورد نظر خود کنید و همچنین گزینه “انتخاب شهر و استان فعال باشد” را بر روزی گزینه بله قرار دهید.

آموزش ماژول ارسال آگهی

در صورتی که انتخاب شهر و استان فعال باشد حتما باید یک استان را به عنوان استان پیش فرض انتخاب کنید.

آموزش ماژول ارسال آگهی

  1. نام: نام استان یا شهر مورد نظر را وارد کنید.
  2. استان: در صورتی که قصد وارد کردن شهر دارید باید برای آن یک استان از استان های قبلی که اضافه کرده اید اضافه کنید.
  3. برای انتخاب استان به عنوان استان پیش فرض این گزینه را فعال کنید. دقت کنید فقط یک استان پیش فرض باشد.

 

برای مشاهده آگهی هایی که کاربران برای شما ارسال می کنند باید وارد تب “آگهی ها” شوید. در اینجا می توانید آگهی را تایید یا رد کنید. در صورت تایید، آگهی در اپلیکیشن نمایش داده می شود و در صورت رد آگهی کاربر باید مجددا آن را ارسال نماید.

آموزش ماژول ارسال آگهی

در صورتی که بخواهید برای هر دسته از آگهی ها اطلاعات خاصی را از کاربر دریافت کنید ابتدا باید از تب دسته بندی، دسته مورد نظر را اضافه کنید به عنوان مثال دسته خودرو

سپس از تب فرم یک فرم برای دسته مورد نظر بسازید. به عنوام مثال برای دسته خودرو می توان مواردی مانند سال ساخت، مدل، مدت بیمه و … را به فرم ارسال آگهی اضافه کرد تا کاربر در هنگام ارسال آگهی اطلاعات مورد نظر شما را وارد کند. دقت کنید که برای هر دسته یک فرم ایجاد کنید.

نکته: برای انتخاب دسته فرم فقط زیر دسته های لایه آخر را انتخاب کنید. به عنوان مثال در تصویر زیر خودرو دسته اصلی است، سواری خود زیر دسته خودرو می باشد و ایرانی نیز زیر دسته سواری پس شما باید فقط تیک گزینه ایرانی که آخرین لایه از دسته خودرو است را انتخاب کنید تا فرم برای آن نمایش داده شود.

اضافه کردن فرم بدون وجود دسته کارایی ندارد.

ماژول ارسال آگهی

در صورتی که دیگر کاربران در مورد آگهی ها شکایتی را از طریق اپلیکیشن ارسال کنند می توانید از تب گزارش تخلف آن ها را مشاهده و پیگیری کنید.

در تب تنظیمات صفحه می توانید تنظیمات کلی ماژول مانند هزینه ارسال آگهی، تاریخ انقضای آگهی، امکان تمدید، نردبان یا فوری کردن آگهی و … را مشخص کنید.

ماژول ارسال آگهی

 

 

  1. واحد پول: اگر ارسال آگهی، تمدید، نردبان و فوری کردن آگهی در اپلیکیشن شما رایگان نیست واحد پول اپ را مشخص کنید.
  2. نمایش تاریخ آگهی بر اساس: نحوی نمایش تاریخ اضافه شدن آگهی را می توانید شمسی یا میلادی قرار دهید یا در صورت تمایل آگهی ها بدون تاریخ نمایش داده شوند.
  3. پس از چند روز آگهی منقضی شود: مایلید پس از گذشت چند روز آگهی بصورت خودکار از اپلیکیشن حذف شود.
  4. قیمت ارسال آگهی: اگر ارسال آگهی رایگان نیست مبلغ را بر اساس ریال یا تومان که در ابتدا مشخص کرده اید وارد کنید.
  5. شناسه کالا برای ارسال آگهی: اگر اپلیکیشن در مارکتهای بازار و مایکت است شناسه کالا که از پنل این مارکت ها دریافت کرده اید را وارد کنید.
    ماژول ارسال آگهی
  6. قیمت تمدید آگهی: اگر ارسال آگهی در اپلیکیشن شما غیر رایگان است هزینه تمدید آگهی را مشخص کنید.
  7. شناسه کالا برای تمدید آگهی: اگر اپلیکیشن در مارکتهای بازار و مایکت است شناسه کالا که برای تمدید آگهی از پنل این مارکت ها دریافت کرده اید را وارد کنید.
  8. امکان نردبان کردن آگهی: در صورتی که می خواهید کاربران امکان نردبان کردن آگهی را داشته باشند این گزینه را فعال کنید.
  9. هزینه نردبان کردن آگهی: پس از فعال سازی گزینه “امکان نردبان کردن آگهی” این فیلد نمایش داده می شود و باید مبلغ نردبان کردن هر آگهی را وارد کنید.
  10. شناسه کالا برای نردبان کردن آگهی: اگر اپلیکیشن در مارکتهای بازار و مایکت است شناسه کالا که برای نردبان کردن آگهی از پنل این مارکت ها دریافت کرده اید را وارد کنید.
  11. امکان فوری کردن آگهی: در صورتی که می خواهید کاربران امکان فوری کردن آگهی را داشته باشند این گزینه را فعال کنید.
  12. پس از فعال سازی گزینه “امکان فوری کردن آگهی” این فیلد نمایش داده می شود و باید مبلغ فوری کردن هر آگهی را وارد کنید.
  13. شناسه کالا برای فوری کردن آگهی: اگر اپلیکیشن در مارکتهای بازار و مایکت است شناسه کالا که برای نردبان کردن آگهی از پنل این مارکت ها دریافت کرده اید را وارد کنید.
  14. متن پلیس فتا: برای دقت کاربران در هنگام خرید و فروش اجناس بهتر است توصیه های پلیس فتا را در مورد اینگونه اپلیکیشن ها وارد نمایید تا کاربران دقت بیشتری در خرید و فروش اجناس خود نمایند.

 

 

برای تغییر رنگ وضعیت آگهی از این قسمت اقدام کنید.

ماژول ارسال آگهی

درگاه زرین پال

برای اخذ درگاه زرین پال ابتدا از طریق لینک زیر در این سایت ثبت نام کنید

ثبت نام در زرین پال

زرین پال اندروید

پس از ثبت نام اولیه و وارد شدن به پنل زرین پال باید مراحل تایید هویت را انجام دهید و مشخصات خود را بصورت کامل وارد نمایید.

ساخت اپلیکیشن زرین پال

پس از تکمیل اطلاعات با کلیک بر روی درخواست درگاه پرداخت صفحه زیر نمایش داده می شود

اپلیکیشن ساز اپتو

در قسمت لینک وبسایت باید از پنل اپتو لینک مخصوص به خود را، در این قسمت کپی کنید.

لینک مخصوص شما در تب درگاه پرداخت در تمامی ماژول هایی که این امکان را دارند وجود دارد.

پس از وارد کردن لینک٬ مرحله بعد را بزنید تا وارد صفحه زیر شوید

درگاه زرین پال

  1. عنوان وبسایت: نام اپلیکیشن خود را وارد کنید.
  2. آدرس وبسایت: که از قبل مشخص شده است.
  3. دسته بندی وبسایت: دسته ای که به عملکرد اپلیکیشن شما نزدیک است را انتخاب کنید.
  4. شماره تماس پشتیبانی: شماره تماس خود جهت تماس های ضروری توسط زرین پال را وارد نمایید.
  5. حساب بانکی تسویه: از بین کارت هایی که در مرحله تایید هویت وارد کرده اید٬ هرکدام که مایلید دریافت های این درگاه به آن واریز شود را انتخاب کنید و دکمه مرحله بعد را بزنید تا درگاه ساخته شود.

اپتو

در مرحله آخر کد درگاه به شما نمایش داده می شود که کافیست آن را در پنل اپتو در قسمت کد درگاه زرین پال وارد نمایید تا پس از تایید درگاه توسط زرین پال بتوانید از آن استفاده نمایید.

در پنل اپتو قسمت زرین گیت نیز وجود دارد که برای استفاده از آن باید ابتدا درگاهی که تعریف کرده اید را به زرین گیت تبدیل کنید. برای این مورد باید با سایت زرین پال صحبت کنید و پس از فعال شدن فقط کافیست در پنل اپتو تیک مربوطه را فعال کنید. دقت کنید اگر درگاه بصورت معمولی است این گزینه را در اپتو فعال نکنید.

برای اطلاعات بیشتر درباره زرین گیت اینجا را کلیک کنید 

درگاه آیدی پی

برای دریافت درگاه پرداخت آیدی پی ابتدا از طریق لینک زیر ثبت نام کنید

ثبت نام در آیدی پی

درگاه آی دی پی اپلیکیشن

باید ابتدا شماره همراه خود را تایید کنید و سپس وارد مرحله بعد که ثبت نام اولیه است شوید.

درگاه آیدی پی

اپتو

  1. بانک: بانک خود را انتخاب کنید.
  2. ثبت حساب: تعیین کنید که می خواهید شماره حساب وارد کنید یا شبا
  3. شماره شبا / حساب: شماره شبا یا حساب خود را وارد نمایید.
  4. عنوان درگاه: میتوانید نام اپلیکیشن خود را وارد کنید.
  5. آدرس درگاه: تشکیل شده از حروف کوچک انگلیسی و اعداد

پس از وارد کردن این موارد وارد پنل می شوید. حال باید اطلاعات هویت خود را تکمیل کنید. برای این کار از منوی سمت راست گزینه “ویرایش اطلاعات پروفایل” را بزنید و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

درگاه پرداخت اپلیکیشن

پس از تکمیل اطلاعات از منوی سمت راست وارد صفحه “وب سرویس های من” شوید.

اپتو

  1. عنوان: می توانید اسم اپلیکیشن خود را وارد کنید.
  2. نوع وب سرویس: تیک پرداخت حتما باید خورده باشد.
  3. حساب متصل: می توانید بر روی بانک خود قرار دهید تا تراکنش های دریافتی به آن واریز شود.
  4. آدرس وبسایت: حتما باید https://panel.appeto.ir باشد.
  5. روش بازگشت پس از پرداخت: بر روی متد GET باشد.
  6. نوع کارمزد: در صورتی که می خواهید کارمزد تراکنش از شما کسر شود گزینه “درصدی / از دریافت کننده” را انتخاب کنید و اگر می خواهید از مشتری گرفته شود گزینه “درصدی / از پرداخت کننده” را انتخاب کنید.
  7. فعال بودن حساسیت به IP: این گزینه غیر فعال باشد.

پس از تکمیل و ذخیره مجددا وارد صفحه “وب سرویس های من” شوید. از قسمت مشاهده می توانید کد درگاه یا API KEY را دریافت کنید. حال به پنل اپتو بازگشته و این کد را در قسمت “کد درگاه آیدی پی”  وارد کنید.

اپتو

 

درگاه بازار پی

جهت دریافت درگاه بازار پی به سایت bazaar-pay.ir مراجعه کنید. طبق روال توضیح داده شده در سایت، ثبت نام کنید و کد destination را دریافت کنید. حال به پنل اپتو بازگشته و این کد را در قسمت “destination دریافتی از بازارپی”  وارد کنید.

درگاه کافه بازار

برای استفاده از درگاه کافه بازار ابتدا از طریق لینک زیر به عنوان توسعه دهنده ثبت نام کنید.

ثبت نام در کافه بازار

برای دیدن آموزش مراحل انتشار اپلیکیشن در کافه بازار اینجا را کلیک کنید.

برای دریافت RSA از منوی کناری وارد منوی “برنامه ها” شوید و برنامه مورد نظر را انتخاب نمایید حال از منوی کنار وارد “پرداخت درون برنامه ای” شوید در اینجا کلید RSA را می توانید کپی کنید و در پنل اپتو قرار دهید. حال برای آنکه برای هر محصول بتوانید قیمت مشخص کنید در قسمت پایین RSA گزینه “محصول جدید” وجود دارد بر روی آن کلیک کنید تا صفحه زیر نمایش داده شود.

درگاه کافه بازار

  1. شناسه کالا: این که چه چیزی در شناسه کالا بنویسید در اختیار خودتان است اما به این دو نکته توجه کنید که حتما با حروف انگلیسی کوچک باشد و با عدد نیز شروع نشود. مثلا صحیح شناسه کالا: product12
  2. عنوان فارسی: برای شناسایی محصول توسط خود شماست.
  3. عنوان انگلیسی: برای شناسایی محصول توسط خود شماست.
  4. توضیحات فارسی: توضیحی درباره محصول که اختیاری است.
  5. توضیحات انگلیسی: توضیحی درباره محصول که اختیاری است.
  6. قیمت شامل مالیات: قیمتی که برای محصول در نظر گرفته اید را وارد نمایید.
  7. نوع: حتما خریدنی باید باشد.

پس از تکمیل مراحل بالا شناسه کالایی که انتخاب کرده اید را در پنل اپتو در قسمت “شناسه کالا” وارد نمایید. اگر محصول دارای ویژگی باشد که قیمت های متفاوتی دارند باید برای هر ویژگی یک شناسه کالا جداگانه دریافت نمایید.

برای دریافت Client Id و Client Secret از منوی کناری وارد “تنظیمات” => “API توسعه دهندگان” شوید سپس بر روی “کلاینت جدید” کلیک کنید.

ماژول درگاه کافه بازار

در پنل اپتو در تب درگاه پرداخت برای هر ماژول دارای پرداخت بازار Redirect URI مختص به همان صفحه وجود دارد. شما وارد ماژولی که میخواهید درگاه بازار را به آن اضافه کنید شوید و از تب درگاه پرداخت لینک خود را کپی نمایید و در قسمت مشخص شده وارد نمایید. پس از زدن دکمه “ایجاد کلاینت” Client Id و Client Secret برای شما ایجاد می شود. حالا Client Id و Client Secret را از پنل بازار کپی کرده و در پنل اپتو در قسمت مشخص شده وارد نموده و دکمه “دریافت کلید امنیتی کافه بازار” را بزنید. باید صفحه زیر ظاهر شود.

پرداخت درون برنامه ای بازار

بر روی گزینه تایید کلیک کنید سپس در پنل اپتو گزینه ذخیره تغییرات را بزنید.

 

درگاه مایکت

برای دریافت درگاه مایکت ابتدا از طریق لینک زیر به عنوان توسعه دهنده ثبت نام کنید.

ثبت نام در مایکت

برای دیدن آموزش مراحل قرار دادن اپلیکیشن در مایکت اینجا را کلیک کنید.

برای دریافت کلید عمومی برنامه، از منوی کناری وارد منوی “برنامه ها” شوید، سپس از لیست برنامه ها بر روی برنامه مورد نظر خود کلیک کنید و وارد منو “درون برنامه” شوید. حال گزینه “کلید عمومی” را انتخاب کنید و آنرا در پنل اپتو کپی نمایید.

برای دریافت X-Access-Token نیز در همین صفحه بر روی گزینه “توکن صحت سنجی” کلیک نمایید.

درگاه مایکت

برای دریافت شناسه کالا نیز مانند کلید عمومی وارد صفحه نمایش داده شده در تصویر شوید و گزینه “محصول جدید” را کلیک کنید.

پرداخت درون برنامه ای مایکت

  1. عنوان محصول: برای شناسایی محصول توسط خود شماست.
  2. عنوان محصول به انگلیسی: برای شناسایی محصول توسط خود شماست.
  3. شناسه محصول: این که چه چیزی در شناسه محصول بنویسید در اختیار خودتان است اما به این دو نکته توجه کنید که حتما با حروف انگلیسی کوچک باشد و با عدد نیز شروع نشود. مثلا صحیح شناسه محصول: product12
  4. قیمت: قیمتی که برای محصول در نظر گرفته اید را وارد نمایید.
  5. وضعیت: را فعال کنید.

پس از تکمیل مراحل بالا شناسه محصولی که انتخاب کرده اید را در پنل اپتو در قسمت “شناسه کالا” وارد نمایید. اگر محصول دارای ویژگی باشد که قیمت های متفاوتی دارند باید برای هر ویژگی یک شناسه محصول جداگانه دریافت نمایید.

 

در این قسمت می توانید خریدهایی که در اپلیکیشن انجام شده است را مشاهده نمایید.

با استفاده از تب ایمیل و پیامک می‌توانید تنظیمات مربوط به ارسال پیام های اپلیکیشن را انجام دهید.

ارسال ایمیل و پیامک تایید خرید: در این قسمت انتخاب می کنید که پس از خرید پیام تایید از چه طریقی ارسال شود.

در ابتدا تنظیمات ایمیل را بررسی می کنیم.


تنظیمات ایمیل

ایمیل در اپلیکیشن ساز

 

  1. ایمیل ارسال کننده (from): ایمیل تایید توسط این ایمیل ارسال خواهد شد و می تواند Gmail, Yahoo و یا حتی ایمیل سایت شما باشد.
  2. سرور SMTP ایمیل: با توجه به انتخاب ایمیل ارسال کننده این گزینه متفاوت است که در اینجا برای سایت appage.online مشخص شده است و اگر می خواهید تنظیمات ایمیل سایت خود را داشته باشید باید با سازنده سایت خود تماس بگیرید. برای Yahoo می توانید از smtp.mail.yahoo.com و برای Gmail از smtp.gmail.com استفاده کنید.
  3. پورت SMTP: این مورد نیز به ایمیل ارسال کننده بستگی دارد و برای Yahoo و Gmail برای نوع اتصال SSL معمولا 465 است.
  4. نوع اتصال: می تواند SSL یا TLS باشد که بیشتر SSL استفاده می شود.
  5. گذرواژه ایمیل: در صورتی که از ایمیل پیش فرض استفاده می کنید نیازی به وارد کردن گذرواژه نیست در غیر این صورت رمز عبور ایمیل وارد شده در قسمت ایمیل ارسال کننده را وارد کنید.
  6. ایمیل فروشنده جهت ارسال ایمیل خرید: ایمیل مدیر اپلیکیشن که پس از هر خرید می خواهید ایمیل اطلاع رسانی برای او ارسال شود.

نکته: دقت کنید اگر ایمیل ارسال کننده از طریق Gmail است حتما گزینه Access for less secure apps را از طریق لینک زیر روشن کرده باشید:
https://www.google.com/settings/security/lesssecureapps




تنظیمات پیامک

اپلیکیشن ساز اپتو

پنل ارسال پیامک شامل 3 حالت است که ابتدا به بررسی پنل sms.ir می پردازیم.

پنل قدیم sms.ir

  1. کد امنیتی: برای دریافت کد ابتدا appeto را به شماره 300077 پیامک کنید تا نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال شود. سپس وارد سایت sms.ir شوید و اطلاعات ثبت نام خود را تکمیل نمایید. برای دریافت کد امنیتی از منو سمت چپ پنل sms.ir وارد منوی برنامه نویسان => کلید وب سرویس شوید و یک کد امنیتی با توجه به توضیحات ارائه شده در همانجا وارد کنید.
  2. کلید وب سرویس: این گزینه نیز در منوی برنامه نویسان => کلید وب سرویس وجود دارد.
  3. شناسه قالب پیامک تایید خرید برای خریدار: برای دریافت شناسه قالب باید ابتدا ماژول مربوطه را از sms.ir خریداری کنید. برای این کار از منوی کناری وارد منوی امکانات اولیه مورد نیاز => فعال سازی امکانات پنل شوید و ماژول وب سرویس ارسال سریع پیامک را خریداری کنید. سپس وارد منوی برنامه نویسان => قالب های ماژول ارسال سریع شوید و در قسمت افزودن قالب دلخواه، متن پیامکی که می خواهید پس از خرید برای کاربر ارسال شود را وارد کنید و پس از تایید، شناسه قالب را در پنل اپتو وارد نمایید. برای این که کد پیگیری تراکنش در پیامک باشد باید عبارت [trackingCode] را در متن استفاده کنید مانند: خرید شما با موفقیت در اپلیکیشن انجام شد کد پیگیری: [trackingCode]
  4. شناسه قالب پیامک تایید خرید برای فروشنده: کاملا مانند مرحله 3 در همان قسمت قالب های ماژول ارسال سریع این قالب را نیز تعریف کنید و پس از تایید شناسه قالب را در این قسمت وارد نمایید.
  5. شماره موبایل فروشنده جهت ارسال پیامک خرید: شماره موبایل مدیر اپلیکیشن که پس از هر خرید می خواهید پیامک اطلاع رسانی برای او ارسال شود.

پنل جدید sms.ir

  1. کلید API: برای دریافت کد ابتدا appeto1 را به شماره 30004757 پیامک کنید تا نام کاربری و رمز عبور برای شما ارسال شود. سپس وارد سایتir شوید و اطلاعات ثبت نام خود را تکمیل نمایید. برای دریافت کلید API از منو سمت چپ پنل sms.ir وارد منوی برنامه نویسان => لیست کلیدهای API شوید و دکمه افزودن کلید جدید را بزنید و یک نام برای کلید امنیتی وارد کنید. پس از اضافه شدن کلید گزینه مشاهده را زده و متن کلید را کپی کنید.
  2. شناسه قالب پیامک تایید خرید برای خریدار: برای دریافت شناسه قالب از منوی کناری وارد منوی امکانات => ارسال سریع شوید و دکمه افزودن قالب را زده و در قسمت لطفا متن پیامک خود را وارد کنید، متن پیامکی که می خواهید پس از خرید برای کاربر ارسال شود را وارد کنید و پس از تایید، شناسه قالب را در پنل اپتو وارد نمایید. برای این که کد پیگیری تراکنش در پیامک باشد باید عبارت #TRACKINGCODE# را در متن استفاده کنید مانند: خرید شما با موفقیت در اپلیکیشن انجام شد کد پیگیری: #TRACKINGCODE#
  3. شناسه قالب پیامک تایید خرید برای فروشنده: کاملا مانند مرحله 2 در همان قسمت قالب های ارسال سریع این قالب را نیز تعریف کنید و پس از تایید شناسه قالب را در این قسمت وارد نمایید.
  4. شماره موبایل فروشنده جهت ارسال پیامک خرید: شماره موبایل مدیر اپلیکیشن که پس از هر خرید می خواهید پیامک اطلاع رسانی برای او ارسال شود.

پنل ملی پیامک

  1. نام کاربری ملی پیامک: نام کاربری که با آن در ملی پیامک ثبت نام کرده اید.
  2. رمز عبور ملی پیامک: رمز عبوری که با آن در ملی پیامک ثبت نام کرده اید.
  3. شناسه قالب پیامک تایید خرید برای خریدار: برای دریافت شناسه ابتدا وارد پنل ملی پیامک شوید و از منوی امکانات وارد لیست ویژه شوید. در صفحه باز شده بر روی درج لیست ویژه جدید کلیک کنید. در اینجا کافیست عنوان لیست را به دلخواه وارد کنید٬ مثلا پیامک تایید و نوع آن را بر روی لیست سیاه قرار دهید و دکمه ثبت را بزنید. حال از منوی ابزار ویژه، وب سرویس خدماتی را انتخاب کنید. بر روی گزینه درج متن جدید کلیک کنید سپس تیک پذیرش قوانین را زده و به مرحله بعد بروید. عنوان را بصورت دلخواه وارد کنید مثلا پیامک تایید خرید٬ سپس متن پیامکی که می خواهید پس از خرید برای کاربر ارسال شود را وارد کنید و برای این که کد پیگیری تراکنش در پیام باشد حتما این عبارت {0} را در متن بگنجانید به عنوان مثال: خرید شما با موفقیت در اپلیکیشن انجام شد کد پیگیری: {0}
  4. شناسه قالب پیامک تایید خرید برای فروشنده: کاملا مانند مرحله 3 است با این تفاوت که دیگر نیازی به تعریف لیست سیاه نیست و می توانید از همان لیست قبلی استفاده کنید
  5. شماره موبایل فروشنده جهت ارسال پیامک خرید: شماره موبایل مدیر اپلیکیشن که پس از هر خرید می خواهید پیامک اطلاع رسانی برای او ارسال شود.

ارسال از طریق URL

این گزینه برای ارسال پیامک خیلی مناسب نیست زیرا برای شماره هایی که پیامک تبلیغاتی خود را بسته باشند نمی تواند ارسالی انجام دهد و لذا بهتر است از دو گزینه قبلی استفاده کنید.

برای استفاده از این روش ابتدا در هر پنل پیامکی که دارید باید لینک ارسال از طریق URL را پیدا کنید که معمولا ساختار مشابهی دارند. ما در اینجا یک مورد را توضیح می دهیم

https://panel.mediapayamak.com/SMSInOutBox/SendSms?username=USERNAME&password=PASSWORD&from=FROM&to={to}&text={trackingCode}

همانطور که مشخص است باید نام کاربری و پسورد خود را در جای مشخص شده قرار دهید. گزینه FROM شماره ای است که پنل پیامک در اختیار شما برای ارسال ها قرار داده است. گزینه to شماره ای است که باید پیامک برای آن ارسال شود و شما باید فقط جلوی مساوی عبارت {to} را قرار دهید. در قسمت text متن مورد نظر پیامک را بنویسید و برای این که کد پیگیری تراکنش نیز به همراه متن ارسال شود عبارت {trackingCode} باید در متن وجود داشته باشد.