در حال بارگذاری

فیسبوک هک

فیسبوک هک شد | اطلاعات بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر لو رفت

فیسبوک هک شده است. اطلاعات ۵۳۳ میلیون کاربر فیس‌بوک در سراسر جهان به بیرون درز کرده و به صورت آنلاین در فروم های مختلفی منتشر شده است. این اطلاعات شامل شماره‌ تلفن، آیدی فیس‌بوک، نام کامل، مکان، تاریخ تولد و ایمیل آدرس هستند. باورها بر این است که قدمت این اطلاعات بیشتر از یک سال است. با این حال کارشناسان امنیت اطلاعات معتقدند که اطلاعات فاش شده توسط مجرمان اینترنتی برای اعمالی مانند استفاده از اطلاعات شخص دیگر برای کارهای خلاف مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مطلب مفید: معرفی اپلیکیشن تماس تصویری گوگل | Google Duo

پاسخ فیسبوک به درز اطلاعات کاربران چه بود؟

فیسبوک تلاش می کند تا اهمیت این مساله را پایین نشان دهد. سخن‌گوی فیسبوک، لیز شفرد در توئیتی گفت: ” این داده‌ها قدیمی بودند که قبلا در سال ۲۰۱۹ گزارش شده بود و ما این موضوع را در آگوست ۲۰۱۹ کشف و رفع کردیم.”

آلون گال، متخصص امنیت اطلاعات و جرایم اینترنتی، نسبت به توضیح شفرد درباره این مساله تردید کرده است.

گال در مورد این مساله در توئیتر نوشت: “مجرمان مطمئناً از اطلاعات برای مهندسی اجتماعی، کلاهبرداری، هک و بازاریابی استفاده خواهند کرد.”

فیسبوک هک

ساخت اپلیکیشن | اپلیکیشن ساز آنلاین اپتو

آیا اطلاعات کاربران فیس بوک در گذشته به بیرون درز کرده است؟

این اولین بار نیست که فیسبوک هک شده و اطلاعات کاربران فیس‌بوک به وبسایت‌ها درز می‌کند. به گفته باب دیاچنکو ، محقق تهدید سایبری اوکراین ، در دسامبر 2019 ، 267 میلیون شناسه کاربری، شماره تلفن و نام از فیسبوک در معرض خطر قرار گرفت. وی معتقد بود که داده‌ها توسط مجرمان اینترنتی جمع‌آوری شده است.

فیس‌بوک سالهاست که با مشکلات امنیت داده‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. در سال 2018، مشخص شد که شرکت سیاسی انگلیس کمبریج آنالیتیکا اطلاعات شخصی میلیون‌ها کاربر فیس‌بوک را جمع‌آوری کرده است. در جولای 2019، فیس‌بوک به دلیل نقض حریم خصوصی، توسط کمیسیون تجارت فدرال ایالات متحده (FTC) 5 میلیارد دلار (4.2 میلیارد یورو) جریمه شد.

مطلب مفید: آموزش تماس صوتی و تصویری در نسخه کامپیوتر Whatsapp

Facebook Messenger

با تمام این حواشی‌هایی که برای فیس‌بوک رخ داد، هنوز محبوب‌‌ترین شبکه اجتماعی است. برای تمام کاربران فیس‌بوک، استفاده از اپلیکیشن پیام‌رسان آن طبیعی و اجتناب‌ناپذیر است. آمار اپلیکیشن Facebook Messenger نشان می‌دهد که این اپ از سال ۲۰۱۹ تا کنون جزو محبوب‌ترین‌ها در گروه پیام‌رسان‌ها بوده است. از ویژگی‌های این اپلیکیشن پیام‌‌رسان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربران Android بدون داشتن حساب‌کاربری می‌توانند در فیس‌بوک ثبت‌نام کنند.
  • امکان اشتراک‌گذاری مکان
  • امکان برقراری تماس صوتی
  • وجود ربات‌های ‌چت‌
  • دستیار مجازی “M”
  • طراحی اپلیکیشن بسیار ساده و کاربرپسند

معرفی اپلیکیشن‌ساز اپتو

اگر تصمیم به ساخت اپلیکیشن بلاگ دارید و می‌خواهید ساخت اپلیکیشن آی او اس، ساخت اپلیکیشن اندروید و وب اپ را همزمان انجام دهید، اپ‌ ساز اپتو امکانات کاملی در این زمینه در اختیار شما قرار می‌دهد. استفاده از اپلیکیشن ساز اپتو باعث کاهش زمان و هزینه شما در حد ممکن می‌شود.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.