ارتباط با مشتری

ارتباط با مشتری

ارتباط با مشتری در کسب و کار جزء موارد کلیدی به حساب می آید و صاحبین کسب و کار علاوه بر ارائه خدمات باید کیفیت پشتیبانی و ارتباط با مشتری را هم بالا ببرند. مدیریت ارتباط با مشتریان دارای چهار مرحله کسب مشتری، حفظ ، توسعه و تمایز مشتری می باشد و این پشتیبانی باید به گونه ای باشد که کاربران و مشتریان ناشناس تبدیل به مشتریان دائمی شوند.

ارتباط با مشتری معمولا از طریق تلفن، ایمیل، چت آنلاین و CRM انجام می شود که در اینجا توضیح کوتاهی داده ایم :

پشتیبانی تلفنی و ایمیل:

پشتیبانی تلفنی و ایمیل از رایج ترین راه ارتباط با مشتریان است که برخی از مدیران، پشتیبانی تلفنی را وقت گیر تلقی می کنند و بر این عقیده هستند که پشتیبانی ایمیلی هم بی فایده و کند است.

پشتیبانی با چت آنلاین:

پشتیبانی با چت آنلاین یک دسترسی راحت و سریع جهت ارتباط با مشتری به حساب می آید.

در این روش اپراتورهای چت آنلاین علاوه بر ارائه خدمات می توانند بازخورد کاربران را در نظر داشته باشند و صاحبین کسب و کار نحوه انجام کار را نظارت کرده و مشکلات احتمالی مشخص می شود و اصلاحات انجام خواهد شد.

ارتباط با مشتری

CRM :

CRM رویکردی در کسب و کار است که  در راستای تولید و مدیریت خدمات، فروش با سازماندهی و برنامه ریزی در فعالیت ها منجر به رسیدن به هدف کسب و کار یعنی درآمد، سودآوری و در نهایت رضایت مشتری خواهد شد.

CRM شامل استراتژی جذب و حفظ مشتری، استراتژی عملیاتی، فرآیند نیازمندی های مشتریان است که مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد. استراتژی تحلیلی اطلاعاتی شامل چگونگی ارتباط با مشتری در جهت جذب و رضایتمندی آنها، چگونگی بازاریابی بهتر گردآوری خواهد شد. درواقع ارتباط با مشتری یک نوع بازاریابی به حساب نمی آید و باعث کاهش شکایات و هزینه های سازمان می شود. CRM تعاملی که بازخورد و درخواست مشتریان را دریافت می کنید و از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم با مشتری و به صورت مستمر و برنامه ریزی شده با مشتریان در جهت رضایتمندی آنها فعالیت داشته باشید.

ارتباط با مشتری از طریق اپلیکیشن :

ارتباط با مشتری از طریق اپلیکیشن با استفاده از افزونه ها و ویجت های تماس مستقیم، چت آنلاین، ایمیل در پنل اپتو انجام می شود.

آنچه در این مقاله میخوانید
تیر 1, 1399
بدون دیدگاه
2 دقیقه زمان مطالعه
۲هزار بازدید
دسته بندی :
تگ ها :
اشتراک گذاری :

دیدگاه کاربران

دیگر کاربران چه میگویند؟

هیچ نظری برای این پست وجود ندارد. اولین نفری باشید که نظر می‌دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

مقالات بیشتر