در حال بارگذاری

مزیت کلیدی وب اپلیکیشن

۵ مزیت کلیدی وب اپلیکیشن برای کسب و کارها

امروزه اینترنت در دنیا به یک مکان عمومی تبدیل شده و از تمامی کشورها، مردم زمان زیادی را صرف گشت و گذار در اینترنت می کنند. همین مساله باعث شده که وب سایت ها روز به روز پیشرفت کنند و سعی کنند قابلیت های کاملی را ارائه دهند. حال به کمک ساخت وب اپلیکیشن ها می توانید وب سایت های کامل خود را،‌ بدون هزینه اضافی به گوشی های هوشمند بیاورید و آن را قابل نصب کنید. در ادامه با بررسی ۵ مزیت کلیدی وب اپلیکیشن برای کسب و کارها همراه ما باشید.

ساخت اپلیکیشن بدون برنامه نویسی با اپلیکیشن ساز اپتو

مزیت کلیدی وب اپلیکیشن

وب اپلیکیشن ها چه چیزی هستند؟

وب اپلیکیشن به اپلیکیشن هایی گفته می شود که برای عمل و کار کردن نیاز به اتصال به وب سایت شما دارند. این اپلیکیشن ها مانند یک مرورگر صفحه وب سایت شما را آورده و به کاربر اجازه می دهند که با وب سایت شما مانند یک اپلیکیشن کار کند. نکته ای که در ساخت وب اپلیکیشن ها لحاظ شده، شباهت محیط آن به اپلیکیشن های واقعی است و شما حس اینکه از طریق مرورگر در حال مشاهده وب سایت هستید را نمی کنید. هیچ نوار آدرس و نوار ابزاری در صفحه باز شده وجود ندارد و وب سایت شما بصورت تمام صفحه قابل استفاده است. در ساخت و طراحی وب اپلیکیشن از تکنولوژی های معمول وب مانند HTML, CSS, JS و … استفاده شده است.

بررسی مزیت های وب اپ های پیشرو یا PWA ها

مزیت وب اپلیکیشن ها

بهینگی بیشتر

ارتباط بین تیم سازنده وب سایت و تیم سازنده اپلیکیشن همیشه سخت است. اگر بخواهید اپلیکیشن نیتیو بسازید، باید دو تیم برنامه نویسی مجزا برای ساخت اپلیکیشن و وب سایت داشته باشید. از طرفی هر تغییر در ساختار وب سایت،‌ نیاز به تغییر در ساختار اپلیکیشن هم دارد. زمان و هزینه مواردی هستند که در این انتخاب دچار مشکل می شوند. شما باید هزینه زیادی برای تامین دو تیم دولوپر متحمل شوید و از طرفی زمان توسعه دو پروژه برنامه نویسی بسیار بیشتر از وقتی است که شما ساخت وب اپلیکیشن را برگزیده باشید. این مساله را میتوان مهمترین مزیت کلیدی وب اپلیکیشن ها دانست.

وب اپلیکیشن برای کسب و کارها

دسترسی ۲۴ ساعته و هفت روز هفته

تصور کنید که اپلیکیشن شما بدون نیاز به بروزرسانی بروز می شود و این قضیه بدون هیچ قطعی و کاملا به صورت همزمان انجام شود. این چیزی است که با انتخاب ساخت وب اپلیکیشن بدست می آورید. این مزیت کلیدی وب اپلیکیشن به شما اجازه می دهد که بدون وقت کشی برای اضافه کردن تغییرات به اپلیکیشن و تست آن، آپدیت های شما کاملا همزمان با وب سایت برای تمام اپلیکیشن ها در هر دستگاهی که هستند ارسال شود. همچنین مزیت دیگری که داشتن یک کد به شما می دهد، کمتر شدن امکان خطا و ایرادات امنیتی است.

هدف گوگل: شبیه تر شدن نصب وب اپ و نیتیو اپ ها در اندروید

امنیت بیشتر

فرض کنید که اپلیکیشن شما اطلاعاتی از کاربر ذخیره می کند. در اپلیکیشن ها عادی این اطلاعات بر روی گوشی کاربر ذخیره می شود. حال این اطلاعات ممکن است از نظر امنیتی اهمیت داشته باشند و گم کردن آن باعث دردسر برای کاربر و حتی کسب و کار شما شود. با استفاده از وب اپلیکیشن ها این مساله خود به خود رفع می شود. در وب اپلیکیشن هیچ دیتایی بر روی گوشی کاربر ذخیره نمی شود. همه چیز در ابرها و در سرورهای وب سایت قرار دارد و در صورتی که کاربر گوشی و تبلت خود را هم گم کند، اطلاعات اپلیکیشن شما بدون مشکل توسط او قابل دسترس خواهد بود.

اپلیکیشن برای کسب و کار | چرا برای کسب و کار خود نیاز به طراحی اپ موبایل داریم؟

قابلیت تغییر و مقیاس پذیری آسان

پیشتر هم به طور خلاصه این مساله را توضیح دادیم. تغییرات در یک کد بسیار آسان تر از تغییرات موازی بر روی دو پروژه و دو کد مجزاست. شما با ساخت وب اپلیکیشن به تیم خود اجازه می دهید که با یک بار کد نوشتن، در همه ی دستگاه ها تغییر ایجاد کنند. این مساله باعث می شود از تغییرات در وب سایت خود نترسید و همه چیز به شکل روان تری انجام بگیرد. این امر برای کسب و کارهای در حال رشد مساله ای حیاتی است.

مزیت های وب اپلیکیشن

نصب و تعمیر آسان

با نصب وب اپلیکیشن، فضای بسیار کمی از حافظه داخلی گوشی شما اشغال می شود. این مساله باعث می شود کاربران بیشتری نسبت به نصب وب اپلیکیشن ها علاقه نشان دهند. همچنین به دلیل اینکه این اپلیکیشن ها پردازش بسیار کمی نیاز دارند، گوشی های قدیمی به راحتی می توانند از آنها استفاده کنند و مشکلی از این بابت پیش نخواهد آمد. همچنین وب اپلیکیشن ها بر روی کامپیوترها هم قابل نصب است و در کامپیوترها نیز هیچ فضایی از سیستم کاربر نخواهند گرفت. مساله کم بودن حجم پردازش در کامپیوترها نیز به مانند گوشی های هوشمند است. همچنین در صورت بروز مشکل در وب اپلیکیشن، با یکبار تغییر در کد و رفع آن، تمامی نسخه های نصب شده بروزرسانی می شوند و این بروزرسانی نیاز به هیچ نصب دوباره ای ندارد و حتی کاربر متوجه آن نخواهد شد.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.