در حال بارگذاری

گوگل با طراحی Material You ساخت اپلیکیشن را برای توسعه دهندگان اندروید آسان تر کرد

اندروید 12 همراه با سری جدید پیکسل 6 گوگل با ظاهر جدیدی راه اندازی شد و سامیر سمات، مدیر محصولات اندروید، آن را “بزرگترین تغییر طراحی در ساخت اپلیکیشن تاریخ اندروید” نامیده است.

طرح Material You مجموعه‌ای از اصول جدید را برای ساخت اپلیکیشن تعریف میکند و همچنین تغییراتی ایجاد میکند که به اندروید کمک می‌کند تا با صفحه‌ نمایش‌های بزرگ‌تر سازگار شود. ما قبلاً اشاره کردیم که ظاهر اپلیکیشن روی استفاده در سیستم عامل های به‌روزرسانی شده و برنامه‌های خود Google تاثیر دارد، اما اکنون تمرکز اصلی دسترسی به برنامه‌های ساخته شده توسط دیگران است.

امروز در نشست توسعه‌دهندگان اندروید و گوگل، این شرکت اعلام کرد که Material You بصورت Jetpack Compose در دسترس است و طراحان اپلیکیشن های اندرویدی می‌توانند راحت‌تر ظاهر محصولات خود را طراحی و پیاده سازی کنند.

Material You، زبان طراحی اپلیکیشن جدید گوگل معرفی شد

ویژگی های جدید این طرح

المنت جدیدی که اضافه شده است شامل دستورالعمل‌های پویا است که به برنامه‌ها کمک می‌کند تا زمان ساخت اپلیکیشن به درخواست کاربر برای انتخاب کاغذدیواری به‌ صورت الگوریتمی پاسخ دهند و همچنین نکاتی ارائه داده است که به حفظ برند افراد کمک می کند. المنت دیگری که توسعه‌دهندگان باید در مورد آن بیاموزند، «انواع سبک‌های طراحی سیستم که به عنوان داده نمایش داده میشوند» است که با تغییر سیستم بصورت پویا تغییر می کنند.

ساخت اپلیکیشن

مزایای ساخت اپلیکیشن توسط Material You

توسعه دهندگان می توانند با استفاده از Material Theme Builder که از امروز به عنوان یک افزونه Figma میباشد و در وب نیز در دسترس است، برنامه هایشان را در شرایط مختلف ببینند. به غیر از ظاهر در ساخت اپلیکیشن ها، گوگل می‌گوید که ویژگی‌های جدید اضافه شده مثل کتابخانه‌های Jetpack به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا محدودیت‌های اندروید ۱۲ را مدیریت کنند ، عملکرد را اندازه‌گیری کنند و سازگاری ها را مدیریت کنند.

ساخت اپلیکیشن بدون کدنویسی با اپ ساز اپتو

برای به‌روزرسانی‌های آتی، گوگل می‌گوید در حال برنامه‌ریزی برای به‌ روزرسانی‌هایی است که با رنگ‌های پویا و طرح‌بندی‌های تطبیقی ​​مرتبط است. همچنین سایر راهنمایی‌ها و تنظیمات سیستمی به برنامه‌ها کمک می‌کند تا با فاکتورهای جدیدی مانند قابلیت تاشویی کار کنند، حتی اگر Google هنوز تلفن تاشویی تولید نکرده باشد.

دوره آموزش ساخت اپلیکیشن با Kotlin توسط JetBrains منتشر شد

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.