در حال بارگذاری

آموزش ساخت اپلیکیشن Kotlin

دوره آموزش ساخت اپلیکیشن با Kotlin توسط JetBrains منتشر شد

شرکت JetBrains که یکی از بزرگترین توسعه دهندگان IDE ساخت اپلیکیشن به شمار می رود، دوره آموزش ساخت اپلیکیشن با زبان Kotlin را منتشر کرد. این زبان توسط گوگل به عنوان یکی از زبان های مناسب برای ساخت اپلیکیشن اندروید معرفی می شود.

ساخت اپلیکیشن وردپرس با اپتو

JetBrains توسعه دهنده اصلی زبان برنامه نویسی کاتلین به حساب می آید. اما در سال ۲۰۱۹، گوگل به دلیل مناسب بودن این زبان برنامه نویسی برای توسعه اندروید، این زبان برنامه نویسی را به عنوان زبان پیشفرض ساخت اپلیکیشن در اندروید استودیو اضافه کرد. حال JetBrains دوره آموزشی کاملی برای یادگیری Kotlin منتشر کرده است. این دوره آموزشی رایگان است و به کاربران تمامی آموزش های لازم برای ساخت اپلیکیشن با کاتلین را می دهد.

معرفی زبان های برنامه نویسی اندروید و ساخت اپلیکیشن

JetBrains Academy که بخش آموزش شرکت جت برینز به حساب می آید، تا پیش از این همواره پولی بوده و دوره ی رایگان شاخصی در آن وجود نداشته. در JetBrains Academy دوره های آموزش کاتلین، جاوا اسکریپت و … به صورت پولی وجود دارد. با این حال دوره های رایگان این مجموعه، همیشه بسیار ابتدایی بوده اند. طبق گفته های JetBrains،  با اختصاص ۵ ساعت در هفته به یادگیری این دوره، طی ۱۰ هفته می توانید ساخت اپلیکیشن با Kotlin را به اتمام برسانید.

بهترین منابع آموزش فلاتر | یادگیری ساخت اپلیکیشن با فلاتر

پیش از اینکه گوگل در سال ۲۰۱۹ این زبان را به عنوان زبان اصلی ساخت اپلیکیشن اندروید بشناسد،‌این زبان تنها در IDE های شرکت JetBrain وجود داشت. اما این زبان باعث قدرت گرفتن این شرکت شد. پیش از این هادی حریری، مدیر مجموعه JetBrains گفته بود که ما این زبان برنامه نویسی را برای توسعه IDE های خود ساخته بودیم و قرار نبود به این میزان از محبوبیت و معروف شدن برسد.

کسب درآمد از اپلیکیشن

در دوره آموزش ساخت اپلیکیشن با Kotlin، ده پروژه ی تعاملی، ۹۰ تاپیک آموزشی متفاوت و بیش از ۳۰۰ چالش کدنویسی گنجانده شده است. در کنار آموزش زبان کاتلین، آموزش کار با IDE های شرکت Jetbrains نیز در این دوره ها آموزش داده می شود. همچنین پس از امکان دوره به دانش آموزان اجازه داده می شود که بیش از ۱۱۰ پروژه رایگان را توسط IDE در گیت هاب منتشر کنند. این مساله به دلیل اهمیت نمونه کار برای آینده ی شغلی کاربران قرار داده شده است.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.