در حال بارگذاری

Material You

Material You، زبان طراحی اپلیکیشن جدید گوگل معرفی شد

Material You، روشی جدید برای طراحی اپلیکیشن ها است که روز گذشته توسط گوگل معرفی شد. این روش که ابتدا بر روی محیط اندروید اجرا خواهد شد، قابلیت های شخصی سازی زیادی را برای محیط اپلیکیشن به کاربر می دهد.

ساخت اپلیکیشن بدون کد نویسی | اپ ساز اپتو

به گفته مهندسان شرکت گوگل، زبان طراحی اپلیکیشن متریال یو، بیش از پیش به حالتی انسانی تبدیل شده و احساس را درون آن می توان دید. با این زبان طراحی می توان اپلیکیشن هایی با طرح هایی مناسب هر کس ساخت. این زبان طراحی اپلیکیشن در رویداد گوگل I/O 2021 معرفی شد، با این حال گفته می شود که سال هاست در حال توسعه است و حال به نقطه پایانی خود نزدیک شده.

مقایسه Material Design گوگل و Flat Design اپل | کدام یک بهتر است؟

همانطور که گوشی های هوشمند هر روز به شخصیت ما و ظاهر ما نزدیک تر می شوند، نیاز است که طراحی اپلیکیشن نیز به ما نزدیک تر شود. برای مثال اگر شما از یک تصویر پس زمینه که دوستش دارید برای گوشی خود استفاده کنید، محیط گوشی شما و حتی اپلیکیشن هایی که خود گوگل نساخته، با پلت رنگ آن والپیپر همگام می شوند و به طور کل، محیط گوشی شما حس و حالی که شما دوست دارید را میگیرد. این مساله ای است که زبان طراحی Material You آن را دنبال می کند.

این تغییر رنگ ها به صورت آنی انجام خواهد شد و نیاز نیست که برنامه ساز از پیش این مساله را در اپلیکیشن خود بررسی کرده باشد. همچنین انتخاب رنگ ها از روی والپیپر یا تصویر پس زمینه، به شکل علمی انجام خواهد شد و به این شکل نیست که رنگ هایی که کنار هم زشت خواهند شد، در جای جای سیستم عامل و اپلیکیشن های شما دیده شود.

معرفی سایت material.io | بهترین راهنمای طراحی اپلیکیشن

مساله ی دیگری که در این زبان طراحی اپلیکیشن و سیستم عامل اندروید مورد بررسی قرار گرفته، مساله انیمیشن هاست که بهبود بسیاری داشته و حال بسیار روان تر از قبل شده است.

این زبان طراحی اپلیکیشن ابتدا برای سیستم عامل اندروید 12، و بر روی گوشی های پیکسل شرکت گوگل استفاده خواهد شد. سپس برنامه های اصلی گوگل به سمت استفاده از زبان طراحی اپلیکیشن Material You خواهند رفت.

نسخه دوم فلاتر معرفی شد | گوگل : پشتیبانی از دسکتاپ و وب اپ ها اضافه می‌شود

در آخر نیز سیستم عامل Wear OS و دیگر پلتفرم های گوگل نیز از این زبان طراحی استفاده خواهند کرد. طی سال های گذشته، رنگ از طراحی اپلیکیشن های گوگل حذف شده بود. این مساله که رنگ دوباره در این سیستم عامل از اجزا اصلی طراحی خواهد بود بسیار هیجان انگیز است.


توسعه پذیری اپ ساز اپتو

اپتو به طور مداوم خود را به روز می کند و همواره سعی دارد خود را در بالاترین کیفیت نگه دارد. با ساخت ماژول های جدید و ارتقاء سطح کیفی و افزایش امکانات ماژولهای قدیمی این امکان را به کاربران داده می شود که با ویرایش اپلیکیشنشان ، خود را به روز کنند. به روز رسانی های اپتو با توجه به نیاز کاربران و برامده از تعامل با کاربران و دریافت نظر سنجی از آنان است.

ساخت اپلیکیشن بدون برنامه نویسی با اپتو

همچینین اپتو در ورژن جدید خود امکان دریافت امضای اپ (keystore) را برای تمامی کاربرانش فراهم کرده است. به این ترتیب هر کاربر می تواند برای توسعه اختصاصی اپلیکیشنش اقدام کند.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.