در حال بارگذاری

بهترین راهنمای طراحی اپلیکیشن

معرفی سایت material.io | بهترین راهنمای طراحی اپلیکیشن

سایت material.io یکی از زیرمجموعه های شرکت گوگل است. این وب سایت توانسته در مدت کوتاهی به بهترین راهنمای طراحی اپلیکیشن اندروید تبدیل شود. شما می توانید در این وب سایت تمامی قوائد و راهنمایی های مروبط به طراحی اپلیکشین با متریال دیزاین را در یکجا داشته باشید.

طراحی اپلیکیشن آیفون و اندروید با اپلیکیشن ساز اپتو

متریال دیزاین یک سیستم طراحی اپلیکیشن است که توسط گوگل برای ساخت و طراحی برنامه موبایل با کیفیت معرفی شد. امروزه این زبان طراحی در اندروید، فلاتر و محیط وب در حال استفاده شدن است و بسیار پرطرفدار شده.

قواعد متریال دیزاین

بهترین راهنمای طراحی اپلیکیشن

در متریال دیزاین سعی شده طراحی نرم افزار موبایل به شکلی باشد که نمایانگر محیط پیرامون ما باشد. شما می توانید فیزیک دنیای واقعی، بافت ها و نور و بازتاب آن را به خوبی در این زبان طراحی اپ متوجه شوید. شما پس از استفاده از برنامه های طراحی شده توسط این زبان طراحی، متوجه حس کاغذ و جوهر می شوید.

مقایسه Material Design گوگل و Flat Design اپل | کدام یک بهتر است؟

در این وب سایت می توانید کتابخانه های مربوط به تمامی اجزای قابل طراحی اپلیکیشن، برای زبان های برنامه نویسی اندروید، فلاتر، و وب را پیدا کنید.

طراحی اپلیکیشن اندروید

در تصویر بالا می توانید نمونه هایی از اجزایی که متریال دیزاین برای طراحی در اختیار شما قرار می دهد را ببینید. تمامی نیازهای شما مانند نشان دادن محتوا، ناوبری در اپلیکیشن، تسک ها و دکمه ها، ورودی ها و خروجی ها و … در زبان طراحی اپلیکیشن متریال دیزاین پیشبینی شده است.

بهترین اپلیکیشن های سفارشی سازی محیط گوشی در سال 2021

به طور کل اگر شما میخواهید اپلیکیشنی طراحی کنید، یا وب سایتی با این زبان طراحی را بسازید، هیچ جایی بهتر از سایت material.io برای این کار پیدا نمی کنید.

انتخاب رنگ برای طراحی اپلیکیشن

هیچوقت پیداکردن و انتخاب رنگ برای طراحی اپلیکیشن به راحتی چیزی که material.io در اختیار ما قرار داده نبوده. بدون شک بهترین راهنمای طراحی اپلیکیشن در قسمت انتخاب رنگ در این وب سایت قابل دسترسی و رایگان است.

انتخاب رنگ برای طراحی اپلیکیشن

شما می توانید به وسیله ابزاری که این سایت در اختیار شما گذاشته، تمامی رنگ هایی که در صفحه های نمایش به خوبی نمایش داده می شوند را ببینید، کنار هم قرار دهید و از ترکیب آنها، قبل از شروع ساخت برنامه موبایل باخبر شوید. این مساله باعث می شود بتوانید بهترین تصمیم را برای انتخاب رنگ در طراحی برنامه موبایل بگیرید.

رنگ در طراحی اپلیکیشن اندروید

شما می توانید در این قسمت از سایت، رنگ اصلی یا رنگ برند خود، و رنگ دوم را انتخاب نمایید. رنگ اصلی رنگی است که در بیشتر اجزای صفحه قابل مشاهده است. شما همچنین می توانید رنگ اصلی خود را در دو حالت روشنتر و تاریکتر به این سیستم معرفی کنید تا خروجی بهتر و زیباتری بگیرید.

انتخاب رنگ مناسب در طراحی اپلیکیشن

رنگ ثانویه به گونه ای اکسنت طراحی شما حساب می شود. انتخاب رنگ ثانویه انتخابی است و اگر رنگ ثانویه نداشته باشید، از همان رنگ اولیه و اصلی شما برای نشان دادن رنگ کلی اجزا استفاده می شود.

موارد استفاده رنگ ثانویه:

  • دکمه های شناور
  • کنترل هایی مثل اسلاید و سوئیچ ها
  • هایلایت کردن متن انتخاب شده
  • بارهای پیشرفت یا پروگرس بار ها
  • لینک و هدلاین ها

شما همچنین می توانید رنگ ارورها، رنگ پس زمینه و رنگ متون را نیز به صورت جداگانه مشخص کنید. سوئیچ کردن بین رنگ های مختلف برای دیدن نتیجه و تصمیم گیری بهتر بسیار سریع و آنی است. از دیگر امکاناتی که جدیدا به این پلتفرم راهنمای طراحی اپلیکیشن اضافه شده، امکان پشتیبانی از حالت دارک مود یا حالت تاریک است. شما می توانید به راحتی حالت تاریک شده اپلیکیشنی که میخواهید طراحی کنید را ببینید و از آن برای طراحی اپلیکیشن خود استفاده نمایید. بسیاری از اپلیکیشن ها از این ابزار برای قراردادن تم های مختلف در اپلیکیشن خود استفاده کرده اند.

شما می توانید پس از انتخاب رنگ های خود در این سایت، طراحی اپلیکیشن خود را با توجه به آن آغاز نمایید.


توسعه پذیری اپ ساز اپتو

اپتو به طور مداوم خود را به روز می کند و همواره سعی دارد خود را در بالاترین کیفیت نگه دارد. با ساخت ماژول های جدید و ارتقاء سطح کیفی و افزایش امکانات ماژولهای قدیمی این امکان را به کاربران داده می شود که با ویرایش اپلیکیشنشان ، خود را به روز کنند. به روز رسانی های اپتو با توجه به نیاز کاربران و برامده از تعامل با کاربران و دریافت نظر سنجی از آنان است. همچینین اپتو در ورژن جدید خود امکان دریافت امضای اپ (keystore) را برای تمامی کاربرانش فراهم کرده است. به این ترتیب هر کاربر می تواند برای توسعه اختصاصی اپلیکیشنش اقدام کند.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.