در حال بارگذاری

Clubhouse

اطلاعاتی در مورد اپلیکیشن Clubhouse

در این مطلب می خواهیم به معرفی اپلیکیشن Clubhouse ، نسخه اندروید این اپلیکیشن و روش های دریافت دعوت نامه برای عضو شدن در آن بپردازیم.

اگر شما در شبکه های اجتماعی فعال هستید، به احتمال زیاد اسم اپلیکیشن Clubhouse را شنیده اید. اپلیکیشن کلاب هاوس نیز مانند بسیاری از مسائل روز تکنولوژی با معرفی توسط ایلان ماسک به ترند روز تبدیل شد و مردم برای ثبت نام در آن سریعا وارد عمل شدند.

این شبکه اجتماعی که بر پایه صدا طراحی شده است به لطف مصاحبه ایلان ماسک با ویلاد تنو، مدیرعامل مجموعه رابین هود و تصمیم این شرکت برای متوقف کردن خرید سهام Gamestop توسط مردم معروف شد.

اما اگر این همه معروفیت را کنار بگذاریم، چرا Clubhouse به یکباره معروف شد؟ در ادامه این سوال را پاسخ خواهیم داد.

مطلب مفید:‌ ساخت اپلیکیشن با اپلیکیشن ساز اپتو

کلاب هاوس چیست و به چه شکل کار می کند؟

در طراحی اپلیکیشن Clubhouse همه چیز بر مبنای صداست. در شبکه های اجتماعی دیگر ساختار به شکلی است که مکالمه ها بیشتر بر اساس متن است و گزینه هایی مانند فرستادن صدا تنها یک گزینه است. شما در این اپلیکیشن می توانید میزبان بحثی شوید، به دیگران گوش کنید و یا به بحث دیگر کاربران وارد شده و از آن استفاده کنید.

می توانید این اپلیکیشن را به رادیو تشبیه کنید که در آن دو یا چند نفر برای جمعیتی ساکت در حال صحبت کردن هستند. فقط به جای کانال های مختلف، بحث های مختلف وجود دارد که می توانید به آنها وارد شوید. شما می توانید به بحث های مختلف ورود کنید و وقتی به بحث جذابی رسیدید در آن بمانید.

مطلب مفید:‌ معرفی بهترین اپلیکیشن های استریم موزیک

در کنار سلبریتی ها، بسیاری از روم های موجود در کلاب هاس توسط شخصیت های متخصص اداره می شود. در این بحث ها افرادی که سال ها در زمینه ای تجربه دارند در مورد آن مطلب به گفتگو می پردازند. بقیه افرادی که در حال شنیدن این مکالمات هستند نیز می توانند در صورت لزوم و تایید هاست به این مکالمه اضافه شوند.

کلاب هاوس

چگونه دعوتنامه کلاب هاوس بگیریم؟

اولین نکته بد این است که اپلیکیشن Clubhouse تنها برای آیفون منتشر شده است. پس اگر از کاربران سیستم عامل اندروید هستید، فعلا باید صبر کنید.  حال اگر اپلیکیشن Clubhouse را روی گوشی آیفون خود نصب کرده اید، باید دعوتنامه داشته باشید. استفاده از این اپلیکیشن مانند دیگر شبکه های اجتماعی نیست و نمی توانید به سادگی ثبت نام کنید. نکته بعدی این است که هر یوزر تنها دو دعوتنامه می تواند بفرستد. پس حتی اگر دوستی داشته باشید که در این اپلیکیشن ثبت نام کرده باشد، گرفتن دعوتنامه از او کار سختی است.

پاول دویسن، برنامه نویس این اپلیکشین گفته است که به زودی این روش ثبت نام از اپلیکیشن Clubhouse کنار می رود. به نظر می رسد که این روش ثبت نام تضمینی برای رشد معقول تعداد کاربران و عدم کرش کردن سرورهای این اپلیکیشن باشد.

مطلب مفید: چرا هزینه طراحی و ساخت اپلیکیشن بالاست؟

کلاب هاس و اندروید

شرکت تولید کننده این اپلیکیشن در ماه ژانویه اعلام کرد که طراحی اپلیکیشن اندروید کلاب هاوس آغاز شده است. اما هنوز زمان مشخصی برای عرضه این اپلیکیشن نمی توان اعلام کرد. اما با توجه به صحبت های پاول دیوسن می توان امیدوار بود که در انتهای بهار یا ابتدای تابستان، ساخت اپلیکیشن اندروید کلاب هاوس برای اندروید تمام شود.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.