در حال بارگذاری

برنامه های جعلی اندروید

این برنامه های جعلی اندروید را همین الان حذف کنید، قبل از اینکه پول شما را بدزدند!

Google Play می تواند مکانی ترسناک باشد ،کلاهبرداران و هکرها دراین فضا در کمین هستند و منتظرند تا شما یکی از برنامه های جعلی اندروید و یا وب اپ آنها را دانلود کنید. میتوانید به طور مداوم چنین برنامه های خطرناکی را تشخیص دهید و حذف کنید، اما این به این معنا نیست که آنها راه دسترسی به گوشی شما را پیدا نکرده اند.

ساخت اپلیکیشن اندروید برای ویندوز 11

شرکت نرم افزار امنیت سایبری Avast از یک گروه کلاهبرداری گزارش داد که ماه ها در حال فعالیت بوده و UltimaSMS نام دارد .همانطور که از نام آن پیداست، برنامه های جعلی از طریق پیامک بین قربانیان توزیع می شود.

لیست برنامه های جعلی اندروید

در کل 151 برنامه در کمپین کلاهبرداری ها وجود دارد، و شما می توانید لیست کامل آن را در اینجا مشاهده کنید. هدف این کمپین ثبت نام قربانیان با استفاده از خدمات گران قیمت پیامکی میباشد که در نهایت منجر به نشت پول از برنامه ها و حساب های آنها می شود.

همانطور که در لیست می بینید، برخی از این اپلیکیشن ها قانونی به نظر می رسند و حتی بصورت وب اپلیکیشن هم هستند و می توانند بعضی از افراد را فریب دهند تا فکر کنند ابزارهای مفیدی هستند.

دانلود و نصب یکی از آنها باعث می شود به موقعیت مکانی ،IMEI  و شماره تلفن شما دسترسی پیدا کنند و از طریق آن کشوری که در آن هستید را پیدا کنند و به هنگام باز کردن یکی ازاین برنامه های جعلی صفحه ای به شما نمایش داده می شود که از شما می خواهد شماره تلفن و یا آدرس ایمیل خود را وارد کنید.

هزینه سرویس پیام کوتاه 40 دلار در ماه است و تا زمانی که متوجه شوید چه اتفاقی می‌افتد، هزینه هفتگی این سرویس از شما دریافت می ‌شود.

ساختار این برنامه ها

برنامه‌های جعلی کشف شده اساساً از نظر ساختار یکسان هستند، به این معنی که همان ساختار برنامه اصلی در نسخه های دیگر فقط تغییر کاربری داده و کپی شده است. این کپی ها از طریق نمایه های ساخته شده در Play Store به عنوان برنامه های واقعی پنهان می شوند. نمایه‌ها دارای عکس‌های جذاب و توضیحات هستند.

برنامه های جعلی اندروید

 

با این حال، پس از بررسی دقیق‌ترمتوجه شدیم، آنها دارای خط‌ مشی های عمومی نیز هستند وآدرس‌های ایمیل عموم افراد را نیزدارند. آن‌ها همچنین تمایل دارند که نظرات منفی تعدادی از کاربران را که برنامه‌ها را به ‌عنوان یک برنامه کلاهبرداری شناسایی کرده‌اند داشته باشند.

بدتر از همه این است که برخی از این برنامه ها از طریق شبکه های اجتماعی معروف مانند فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک و غیره توزیع شده اند.

استخدام تیم برنامه نویسی اپلیکیشن | آیا این کار به صرفه است؟

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.