در حال بارگذاری

برنامه نویسی چند پلتفرمی

با گسترش روز افزون گوشی های هوشمند، برنامه نویسان بیشتری برای ساخت اپلیکیشن ترغیب می شوند. حال همین گوشی های هوشمند از چند پلتفرم مختلف استفاده می کنند که هر کدام زبان برنامه نویسی مخصوص به خود را دارند. همینجاست که فلاتر و برنامه نویسی چند پلتفرمی اهمیت پیدا می کند.

مطلب مفید: نسخه دوم فلاتر معرفی شد

فلاتر یکی از بستر های برنامه نویسی بر پایه زبان دارت است که چند پلتفرمی، یا بین پلتفرمی ( به انگلیسی Cross platform) است که به شما امکان این را می دهد که با یک بار کد نوشتن،‌ اپلیکیشن خود را برای سیستم عامل های مختلف منتشر کنید.

 

فلاتر چیست؟

فلاتر ابزاریست که کار را برای برنامه نویسان بسیار راحت کرده. این راهکار و ابزار توسط گوگل در سال ۲۰۱۸ معرفی شد. گوگل در معرفی این محصول گفت که فلاتر فریمورکی است که با آن می توان برای محیط سیستم عامل IOS و اندروید، ساخت اپلیکیشن را انجام داد. حال پس از چند سال فلاتر گسترده تر شده و می تواند برای سیستم عامل های دسکتاپ، از جمله لینوکس، برنامه سازی کند. یکی از مزیت های با اهمیت فلاتر، کاهش هزینه تیم ها برای ساخت اپ و نرم افزار است. شما می توانید با تیم کوچکتری، روند ساخت برنامه موبایل یا حتی برنامه ی دستکاپ را پیش ببرید و نیازی به دوباره نویسی کد به زبان های مختلف نیست.

برنامه نویسی چند پلتفرمی

اپلیکیشن چند پلتفرمی چیست؟

اپلیکیشن ها و نرم افزارهای موبایلی که ساخت آنها یکبار انجام می شود. شما با یکبار کد نویسی می توانید اپلیکیشن ساخته شده را برای چند پلتفرم مختلف منتشر کنید. دلیل اولی که شرکت های مختلف در حال استفاده از این نوع کد نویسی هستند، کاهش هزینه های ساخت اپلیکیشن است. دلیل دیگر این شرکت ها، زمان کمتری است که ساخت اپلیکیشن برای چند پلتفرم می برد.

مطلب مفید:‌ طراحی و ساخت اپلیکیشن با فلاتر

مزایای فریمورک فلاتر

با استفاده از ابزار برنامه نویسی چند پلتفرمی گوگل ، یا همان فلاتر، ابزار کاملی در دست دارید. از طرفی دیگر اپلیکیشن نوشته شده بیشترین هماهنگی را با سیستم عامل اندروید گوگل خواهد داشت و عملکرد آن بر روی IOS نیز بی نظیر است. یادگیری کار با فریمورک فلاتر و زبان برنامه نویسی دارت بسیار آسان است و تمامی برنامه نویسان، اعم از حرفه ای و تازه کار ها به راحتی با آن ارتباط برقرار می کنند. یکی از بهترین قابلیت های این فریمورک، ابزار Hot Reload است که به کمک آن می توانید نتیجه ی تمامی تغییرات انجام شده در کد را سریعا ببینید.

مطلب مفید:‌ آشنایی با فلاتر

اگر شما در حال فکر بر روی ایده یک اپلیکیشن هستید و یا تیم کوچکی دارید، بهتر است همین امروز به فکر شروع کدنویسی با پلتفرم ساخت اپلیکیشن فلاتر باشید.


هزینه های ساخت اپ با اپتو

هزینه های اپتو نسبت به امکانات جدید آن بسارپایین است. قسمت جالب ماجرا رایگان بودن پنل تست این اپلیکیشن ساز است. درواقع شما برای تست ایده تان ناچار به پرداخت هزینه نیستید. می توانید در یک پنل 3ماهه ی رایگان ساخت اپلیکیشن حرفه ای را شروع کنید. اپ خود را به صورت کامل بسازید.. و پس از حصول اطمینان از امکان پیاده سازی ایده، برای دریافت خروجی اندروید، ios یا pwa هزینه را بپردازید. تمامی صفحات پیش از ساخت در پنل شما قابل مشاهده است. می توانید پیش نمایش بیشتر صفحات اپ را پیش از پرداخت در دموی پنل یا دموی موبایل مشاهده کنید.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.