در حال بارگذاری

Jelly Bean

ساپورت Google Play Services از اندروید Jelly Bean به اتمام رسید

ساپورت Google Play Services از اندروید قدیمی Jelly Bean به اتمام رسید. این مساله باعث می شود که اگر برنامه نویسان می خواهند این نسخه از اندروید را ساپورت و پشتیبانی نمایند، باید یک نسخه جدا برای آن ساخته و در پلی استور قرار دهند.

ساخت اپلیکیشن | ساخت اپلیکیشن فروشگاهی | اپ ساز اپتو

گوگل در خبری جدید اعلام کرد که نسخه ی 21.30.99 پلی سرویسز از اندروید قدیمی جلی بین ساپورت نخواهد کرد. این نسخه از اندروید که در سال 2012 منتشر شد، 9 سال بصورت رسمی توسط گوگل پشتیبانی شده بود. گوگل در توضیح این مساله گفته که بسیاری از تغییرات، امکانات و پیشرفت های جدید که پس از عرضه ی جلی بین منتشر شده بود، به دلیل قابلیت پشتیبانی از نسخه های قبلی اندروید قابل استفاده نبود. حال این تصمیم باعث می شود که دست برنامه نویسان برای استفاده از این قابلیت ها بازتر شود.

ساخت اپلیکیشن جدید Google Photos برای آیفون به اتمام رسید

گوگل در ادامه به برنامه نویسان توصیه کرده است که از API level 19، که مربوط به اندروید کیت کت است به عنوان مینیمم ترین حالت پشتیبانی از سیستم عامل استفاده نمایند.

حال بسیاری از توسعه دهندگان حق انتخاب خواهند داشت. آنها می توانند در کنار انتشار اپلیکیشن خود با API جدیدتر، از انتشار اپلیکیشن خود برای گوشی های قدیمی تر صرفه نظر کنند. آنها همچنین می توانند با انتشار دو نسخه از اپلیکیشن خود، به پشتیبانی از گوشی های قدیمی تر بپردازند. البته با توجه به کاربران بسیار کم اندروید های قدیمی، این مساله کمی بعید به نظر می رسد. وجود کاربران کم در اندرویدهای قدیمی باعث می شود که این مساله برای تولید کنندگان اپلیکیشن صرفه اقتصادی نداشته باشد.

ساخت اپلیکیشن اندروید برای ویندوز 11

Jelly Bean بین به نسخه های اندروید بین 4.1 تا 4.3 گفته می شود. در گذشته، این نسخه از اندروید تا چند سال گذشته، یکی از پریوزر ترین نسخه های اندروید بود. به همین دلیل ساخت اپلیکیشن برای آن صرفه اقتصادی داشت. حال بعد از گذشت چند سال و خرید گوشی های جدیدتر توسط کاربران، تعداد کاربران این نسخه از سیستم عامل بسیار کمتر شده است.

Flutter یا React Native؟ | کدام یک برای ساخت اپلیکیشن مناسب ترند؟

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.