در حال بارگذاری

طراحی اپلیکیشن Google Translate

طراحی اپلیکیشن Google Translate برای اندروید ۱۲ تغییر خواهد کرد

طراحی اپلیکیشن Google Translate نیز به مانند دیگر اپلیکیشن های گوگل دستخوش تغییراتی شده و طراحی آن به زبان طراحی رابط کاربری Material You تغییر خواهد کرد. این مساله برای هماهنگی بیشتر این اپلیکیشن با محیط سیستم عامل ویندوز 11 انجام شده است.

ساخت اپلیکیشن اندروید دچار تغییراتی شد | قوانین جدید پلی استور

به نظر می رسد که طراحی این اپلیکیشن بعد از ۵ سال تغییر کرده است و این تغییرات قرار است که پیش از عرضه سیستم عامل اندروید ۱۲ در دسترس کاربران قرار بگیرد. این تغییرات با دیکامپایل کردن آخرین نسخه ی APK این اپلیکیشن و توسط برنامه نویسان پیدا شده است. به نظر می رسد که فعلا این تغییرات در سطح کد اعمال شده است و باید برای تایید نهایی آنها صبر کنیم. برای سال های گذشته، همواره طراحی اپلیکیشن Google Translate یکسان بوده و تغییراتی که در این چند ساله در سطح سیستم عامل و دیگر اپلیکیشن های گوگل میدیدیم نیز در طراحی این اپلیکیشن اعمال نشده بود.

طراحی اپلیکیشن Google Translate تغییر کرد

تنها تغییرات مهم چند ساله اخیر برای این اپلیکیشن اضافه شدن حالت دارک مود بود که در سال ۲۰۱۸ به این اپلیکیشن اضافه شد. با این حال طراحی کلی این اپلیکیشن از سال ۲۰۱۶ هیچ تغییر مهمی نداشته است.

حال در ورژن 6.23 این اپلیکیشن که در پلی استور قابل دسترس است، برنامه نویسان وب سایت 9to5google متوجه شده اند که کدهایی برای آماده سازی این اپلیکیشن برای مهاجرت به رابط کاربری Material You موجود است. این تغییرات در کد به وسیله ی اسم GM3 استفاده شده است که به نوعی اسم رابط کاربری جدید گوگل بین برنامه نویسان این شرکت است.

هدف اندروید ۱۲ : رابط کاربری بهتر برای تبلت ها

از تغییرات مثبتی که می توان در این اپلیکیشن انتظار آن را داشت، پایین آمدن دکمه ها و محیط کاربری این اپلیکیشن است. از زمانی که این اپلیکیشن طراحی شده است، گوشی های موبایل تغییرات بسیار زیادی داشته اند و بسیار بلندتر از قبل شده اند. همین مساله باعث شده که کار کردن با اپلیکیشن Google Translate با یک دست بسیار سخت باشد. حال با معرفی رابط کاربری Material You این مشکل حل شده و انتظار می رود که این مساله در این اپلیکیشن نیز حل شود.

در ادامه طرح پیشنهادی برای رابط کاربری جدید این اپلیکیشن که توسط 9to5Google آماده شده است را می بینیم.

 

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.