در حال بارگذاری

قوانین جدید پلی استور

ساخت اپلیکیشن اندروید دچار تغییراتی شد | قوانین جدید پلی استور

گوگل در صدد است تا در آگوست امسال، قوانین جدیدی برای پلی استور اعمال نماید. این قوانین جدید پلی استور به دلیل این است که استفاده برنامه نویسان و تولید کنندگان اپلیکیشن از استورهایی غیر از پلی استور محدود شود.

بررسی تفاوت فایل AAB و APK

گوگل در اعلامیه ای گفته است که از آگوست، استفاده از AAB یا Android App Bundle بر فایل های قدیمی و سنتی اندروید، یعنی APK ها مقدم خواهد بود. گوگل این فرمت جدید را از سال 2018 معرفی کرده بود و بسیاری از شرکت های بزرگ، از جمله ادوبی و نت فلیکس به طور کامل به سمت استفاده از AAB رفته بودند. یکی از مزیت های AAB، حجم کم آپدیت های نرم افزار است.

اگر بخواهیم به طور خلاصه توضیح دهیم، APK ها بر روی تمامی دستگاه های اندرویدی، بعد از نسخه ی تارگت ساخت اپلیکیشن اجرا می شوند. این در حالی است که AAB ها به این شکل نبوده و هر فایل AAB ممکن است مخصوص به هر گوشی خاص باشد و فایل نهایی برای هر گوشی موبایل متفاوت است.

گوگل پلی استور با قابلیت نصب سریعتر برنامه ها بروز شد

حال اگر این مساله بین برنامه نویسان عادی شود، دیگر نمی توان فایل نصبی یک برنامه را از گوشی خود به گوشی دیگر انتقال دهیم. این مساله تنها در حالتی درست کار خواهد کرد که هر دو گوشی عملا یک مدل خاص باشند. قوانین جدید پلی استور، کار را برای فروشگاه های نرم افزاری مثل کافه بازار سخت خواهد کرد. ممکن است برنامه نویسان از روش سنتی برای ایجاد فایل APK در فروشگاه نرم افزار هواوی و آمازون استفاده کنند که این مساله به دلیل قدرت آن شرکت ها و جهانی بودن آنهاست. اما قوانین جدید پلی استور، کار را برای فروشگاه های نرم افزار ایرانی مثل بازار ناممکن می کند.

گوگل بیش از ۱ میلیون اپلیکیشن را از پلی استور پاک کرد

البته قوانین جدید PlayStore کار را برای دولوپر هایی که می خواستند اپلیکیشن خود را در Amazon App Store، ویندوز 11 و هارمونی او اس هواوی منتشر کنند کمی سخت تر خواهد شد اما ناممکن نیست. باید دید سیاست های گوگل در ادامه دستخوش چه تغییراتی می شوند. اگر در آینده ای نزدیک، امکان خروجی گرفتن APK به طور کل از Android Studio حذف شود، مشکل بسیار بیشتر و غیرقابل حل خواهد شد.

ساخت اپلیکیشن بدون کد نویسی با اپلیکیشن ساز آنلاین اپتو

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.