در حال بارگذاری

اپلیکیشن در پلی استور

گوگل بیش از ۱ میلیون اپلیکیشن را از پلی استور پاک کرد

گوگل به وسیله هوش مصنوعی خود، بیش از ۱ میلیون اپلیکیشن در پلی استور، که قوانین را زیر پا می گذاشتند را پاک کرد. گوگل در بلاگی در وب سایت خودش به این مساله اشاره کرد و گفت این کار را برای حفاظت از میلیاردها کاربر و میلیون ها برنامه نویس اندروید که در حال استفاده بزرگترین پلتفرم موبایل هستند انجام می دهد.

اپلیکیشن ساز اپتو | ساخت اپلیکیشن بدون کد نویسی در اپتو

۲۰۲۰ سالی بود که بسیاری از کاربران خود و دیگران را در خطر درز اطلاعات قرار دادند. متاسفانه برنامه نویسانی وجود داشتند که از این مشکل آگاه بودند و از اطلاعات کاربران سو استفاده کردند. این دولوپرها با استفاده از داده های کاربران سعی در سو استفاده از آنها و اخاذی داشتند.

گوگل پلی استور با قابلیت نصب سریعتر برنامه ها بروز شد

با توجه به شرایط گفته شده، گوگل سه قانون جدید به قوانین خود اضافه کرد تا کسی نتواند از شرایط فعلی جهان،‌ مثل همه گیری کرونا، سو استفاده کند

  • نیازهای برنامه های Covid 19: گوگل برای مطمئن شدن از امنیت کاربران، قانونی را معرفی کرده. اپلیکیشن هایی که اطلاعات حیاتی در مورد کرونا را ارائه می دهند، برای مثال تست های کرونا، باید توسط دولت کشوری که در آن هستند تایید شده باشند و دارای تاییدیه باشند. همچنین لازم است که این اپلیکیشن ها از استاندارد بالایی در حفظ اطلاعات کاربران داشته باشند.
  • قوانین خبر رسانی: گوگل قوانینی برای اپلیکیشن هایی که در زمینه خبر رسانی فعالیت می کنند مشخص کرده است. یکی از این قوانین این است که پس از ساخت اپلیکیشن اندروید و قراردادن آن در پلی استور، باید مشخص کنید که این برنامه، برنامه خبری است. همچنین باید از ارائه اطلاعات اشتباه دوری کنید. همچنین در مورد کسب درآمد اپلیکیشن، تبلیغات، شرکت مادر اپلیکیشن و .. نیز اطلاعاتی باید مشخص شود
  • طرفداری از انتخابات: قوانینی برای اپلیکیشن هایی که به طرفداری از جناحی در انتخابات های بزرگ می پردازند قرار داده شده. یکی از این قوانین جلوگیری از آزار و اذیت رای دهندگان، عدم تهدید و عدم استفاده از الفاظ بد در صحبت ها و محتوای اپلیکیشن است.

گوگل کدک صوتی Lyra را متن باز کرد.

گوگل در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که حدود یک میلیارد اپلیکیشن را برای تایید عدم وجود بدافزار اسکن کرده. از این تعداد اپلیکیشن ۱۱۹ هزار اپلیکیشن دارای بد افزار بودند که از پلی استور حذف شدند. با این حال هنوز هم با توجه به تلاش های گوگل برای پیشرفت در امن نگه داشتن پلی استور و حذف بدافزارها، بیش از ۲۹ درصد اپلیکیشن در پلی استور دارای بدافزار هستند.

هدف گوگل: شبیه تر شدن نصب وب اپ و نیتیو اپ ها در اندروید

اگر شما در حال ساخت اپلیکیشن برای پلی استور هستید،‌ بهتر است قوانین ساخت اپلیکیشن که توسط گوگل نوشته شده را کاملا مطالعه کنید. اگر اپلیکیشن شما به هر شکل مشکلی از نظر ساختار و طراحی اپلیکیشن داشته باشد،‌ ممکن است از روی پلی استور برداشته شود. در صورت تکرار این مساله ممکن است اکانت گوگل دولوپر شما بسته شود و نیاز باشد که یک حساب دولوپر دیگر با مشخصات دیگر بسازید که این مساله می تواند زمانبر و هزینه بر باشد.

روش کسب درآمد از اپلیکیشن رایگان


امکان دریافت انواع فرمت اپلیکیشن

در حال حاضر امکان دریافت 3 فرمت اصلی اندروید، ios و pwa (وب اپ) را با کمترین هزینه ی ممکن از اپلیکیشن ساز اپتو خواهید داشت. علاوه بر این در کنار دریافت فرمت apk، امکان دریافت فرمت aab را نیز خواهید داشت. بنابراین در شرح این مطلب که چرا با اپلیکیشن ساز اپ بسازیم، خواهید دانست که همه چیز به جزئیات قابل ارائه ی اپ ساز بستگی دارد.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.