در حال بارگذاری

تشخیص هویت تماس ناشناس در گوشی‌های گوگل

 

گوشی های گوگل امکان شناسایی تماس ناشناس را با جست‌وجو در اپلیکیشن‌های مختلف فراهم می‌کنند.

گوگل در حال آماده شدن برای انتشار ابزار جدیدی به نام «Lookup» برای دستگاه‌های پیکسل است که به کاربران امکان می‌دهد با جستجوی شماره ناشناس از طریق برنامه‌های مختلف، تماس گیرنده ناشناس را شناسایی کنند.

براساس ادعای AssembleDebug، گوگل درحال ایجاد ابزار جدیدی برای کاربران گوشی پیکسل است که Lookup نام دارد و به اپلیکیشن پیش‌فرض تماس افزوده می‌شود. قابلیت مورد بحث به کاربران پیکسل امکان می‌دهد که به جست‌وجوی تماسهای ناشناس در اپلیکیشن‌های مختلف بپردازند و تماس‌گیرندگان را شناسایی کنند.

ویژگی جدید گوگل برای تشخیص هویت شماره‌های ناشناس، با به‌روزرسانی ماه مارس (اسفند و فروردین) دردسترس کاربران گوشی پیکسل در ژاپن قرار گرفت و به‌مرور کاربران سایر کشورها نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. Lookup به‌صورت آزمایشی ارائه می‌شود و احتمالاً تا انتشار نهایی آن زمان زیادی باقی نمانده است.

نحوه‌ی کار Lookup شبیه Truecaller نیست و قابلیت جدید گوگل کاملاً متفاوت‌ است . کاربران با ضربه‌زدن روی شماره‌ی ناشناس در بخش تماس‌های اخیر، گزینه‌ی Lookup را مشاهده خواهند کرد.

آگاهی از کلاهبرداری های احتمالی مهم است و Lookup می تواند ابزار مفیدی برای کشف آنها باشد.

 

تحولات جدید الگوریتم گوگل

بعد از انتخاب گزینه‌ی Lookup، فهرستی از اپلیکیشن‌های نصب‌شده روی گوشی که دارای قابلیت جست‌وجو در وب هستند، به‌نمایش در خواهد آمد. موتور جست‌وجوی گوگل نیز یکی از اپلیکیشن‌هایی است که در این لیست ظاهر می‌شود و با انتخاب آن، نتایج جست‌وجو برای شماره‌ی ناشناس نمایش‌ داده‌ خواهد شد.

 

تشخیص هویت تماس های ناشناس گوشی‌های گوگل

گوگل قصد دارد با قابلیت Lookup به کاربران کمک کند که بتوانند شماره‌های تجاری که در فضای آنلاین ثبت شده‌اند را شناسایی کنند. این قابلیت برخلاف Truecaller امکان شناسایی شماره‌های شخصی که در فضای آنلاین حضور ندارند را فراهم نخواهد کرد.

اگرچه برنامه Google Phone پیش‌فرض برای گوشی‌های پیکسل است، سایر دارندگان اندروید می‌توانند آن را دانلود کنند.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.