در حال بارگذاری

چند دستگاهی واتسپ

چرا چند دستگاهی در واتسپ به مشکلی غیرقابل حل تبدیل شده؟

استفاده از چند دستگاه به صورت همزمان در آینده ای نزدیک به واتسپ اضافه خواهد شد و این خبر از سوی خود واتسپ و مدیرعامل شرکت فیسبوک، یعنی Mark Zuckerberg نیز تایید شده است. این قابلیت یکی از مورد انتظار ترین قابلیت هایی است که طرفداران این پلتفرم از ابتدا منتظر آن بوده اند.

ساخت اپلیکیشن آی او اس | اپلیکیشن ساز حرفه ای اپتو

طرفداران این اپلیکیشن از ابتدای فعالیت این نرم افزار در دهه گذشته، خواهان استفاده از حساب خود در چند دستگاه بوده اند با این حال این قضیه تا به امروز امکان پذیر نبوده است. بسیاری از اپلیکیشن های رقیب مانند تلگرام این امکان را به کاربران خود می دهند که یک حساب کاربری یکسان بر روی گوشی شخصی و کاری خود، و یا حتی تبلت و کامپیوتر شخصی خود داشته باشند و نیاز نباشد برای هر دستگاه، با شماره ای جداگانه ثبت نام نمایند. امروزه با توجه به قابلیت های جدید لب تاپ ها و تبدیل شدن این دستگاه ها به وسیله ی کار، استفاده از لپ تاپ برای پیام رسان ها عادی تر از قبل شده است.

واتسپ هشدار داد | موعد قبول کردن قوانین واتسپ نزدیک است

حال پس از مدت ها شرکت سازنده ی واتسپ به فکر حل این مشکل و اضافه کردن قابلیت چند دستگاهی به این پیام رسان افتاده است. واتسپ همیشه به عنوان یک پیام رسان ساده که کارش را به درستی انجام میداده بسیار خوب عمل کرده است. با این حال رقابت در سال های گذشته باعث شده است که این اپلیکیشن نیز به فکر پیشرفت بی افتد. وجود پیام رسان های حرفه ای مانند تلگرام و سیگنال باعث شده که طرفداران این پیام رسان به نبود امکانات موجود در اپلیکیشن های رقیب اعتراض داشته باشند و از این پیام رسان مهاجرت کنند.

آموزش تماس صوتی و تصویری در نسخه کامپیوتر Whatsapp

امکاناتی مانند پیام های پاک شونده در گروه ها از امکاناتی است که به زودی به این اپلیکیشن اضافه خواهند شد. اضافه شدن همین امکانات در کنار پیام رسان بودن واتسپ، باعث سخت شدن مساله ی چند دستگاهی در واتسپ شده است. تمامی پیام ها، تماس های صوتی و تصویری و … که در واتسپ حضور دارند رمزنگاری می شوند و اطلاعات شما به عنوان کاربر توسط شماره همراه شما شناسایی می شود.

چند دستگاهی واتسپ

اطلاعاتی مانند نوع گوشی شما، شماره همراه شما و پسوردی که برای رمز واتسپ خود می گذارید به عنوان المان هایی برای رمزنگاری در سرور، که اطلاعات ما بر روی آن ذخیره می شود استفاده می شود. حال هنگامی که از چند دستگاه استفاده شود، این المان ها هر کدام چند بخش پیدا خواهند کرد که این مساله باعث عدم هماهنگی می شود.

قابلیت تغییر اندازه فونت به پیام رسان گوگل اضافه شد

حال واتسپ باید به فکر راه حلی باشد که دیتاهای ما را به صورت شخصی رمزنگاری کند و نام و مدل دستگاه ما، رمز دستگاه و … در عملکرد رمزنگاری و رمزگشایی تاثیرگذار نباشد. همین مساله باعث تغییرات بزرگی در عملکرد واتسپ می شود و ممکن است کاربرانی که نسخه ی واتسپ خود را بروز نکرده باشند، با مشکل دیدن و دریافت پیام ها مواجه شوند. واتسپ برای حل این مشکل تا کنون مجبور به استفاده از گوشی همراه ما، به عنوان مسیری برای ارسال پیام ها شده بود. به این شکل که اگر ما با نسخه ی کامپیوتر واتسپ کار می کردیم، واتسپ کامپیوتر ما برای فهمیدن محتوای پیام ها نیاز به ارتباط با گوشی موبایلی که حساب کاربری اصلی ما بر روی آن است داشت.

باید دید که برنامه نویسان واتسپ چگونه می توانند این مشکل را حل کرده و چند دستگاهی به صورت واقعی را به پیام رسان واتسپ بیاورند.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.