در حال بارگذاری

Privacy Dashboard

بازبینی Privacy Dashboard اندروید 12 | بررسی امکانات و ساخت اپلیکیشن

بحث امنیت در گوشی های هوشمند یکی از مهم ترین جاذبه های هر سیستم عامل است. ساخت اپلیکیشن Privacy Dashboard نیز به همین دلیل بوده است. شما به کمک این اپلیکیشن می توانید دسترسی اپلیکیشن های مختلف را بررسی کرده و تغییر دهید.

ساخت اپلیکیشن اندروید با اپلیکیشن ساز اپتو

بحث کنترل امنیت و اجازه های اپلیکیشن ها مساله ای است که بیشتر کاربران از سیستم عامل های خود انتظار داشتند و حال به نظر می رسد که پس از اپل، گوگل نیز در این مسیر قدم گذاشته و تلاش دارد تا به مرور، بحث امنیت در اپلیکیشن ها را در اولویت خود قرار دهد.

بررسی مزیت های وب اپ های پیشرو یا PWA ها

روش عملکرد Privacy Dashboard اندروید 12

در حال حاضر، این اپلیکیشن تنها برای نسخه دوم بتای اندروید 12 در دسترس است. اگر شما تلفن همراه پیکسل شرکت گوگل را دارید، بعد از آپدیت به نسخه ی بتای اندروید 12 می توانید در مسیر Settings > Privacy > Privacy Dashboard به این اپلیکیشن و قابلیت دسترسی داشته باشید.

طراحی اپلیکیشن Google Messages با اندروید 12 سازگار شد

در این اپلیکیشن می توانید یک چارت از دسترسی های داده شده به اپلیکیشن ها را مشاهده کنید. نکته ای که در ابتدا متوجه آن می شوید، عدم وجود اپلیکیشن های سیستمی در این چارت است. در این چارت تمامی دسترسی های داده شده به اپلیکیشن ها در 24 ساعت گذشته قابل مشاهده است. در حال حاضر این اپلیکیشن توانایی نشان دادن دسترسی به لوکیشن، دوربین و میکروفن را دارد. مابقی دسترسی ها در دسته other قرار گرفته اند. انتظار می رود که در ساخت اپلیکیشن نهایی، پرمیشن یا دسترسی های دیگر نیز به تفکیک قابل مشاهده و بررسی باشند.

ساخت اپلیکیشن جدید Google Photos برای آیفون به اتمام رسید

در اپلیکیشن Privacy Dashboard امکان دیدن یک هیستوری یا تاریخ دقیق از دسترسی اپلیکیشن های مختلف به مکان یا دیگر امکانات گوشی نیز وجود دارد. به کمک این قابلیت ها، امکان رصد اپلیکیشن های مختلف و دسترسی های غیرمجاز آنها را داریم.

Privacy Dashboard

نکته ی دیگری که در نسخه ی جدید سیستم عامل اندروید اضافه شده، امکان مشاهده ی فعال بودن دوربین در گوشی است. از این به بعد، هنگامی که دوربین گوشی شما فعال می شود، یک نقطه سبز رنگ در قسمت بالایی صفحه نمایش شما نمایان می شود که نشان می دهد دوربین شما فعال شده. این مساله برای میکرفون نیز قابل فعال سازی است. به این ترتیب اپلیکیشن ها نمی توانند به صورت غیر مجاز به دوربین و میکروفن شما دسترسی داشته باشند.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.