در حال بارگذاری

فرمت AAB

Amazon Appstore هم از ساخت اپلیکیشن با فرمت AAB پشتیبانی خواهد کرد

آمازون نیز در کنار گوگل، پشتیبانی از ساخت اپلیکیشن با فرمت AAB را تایید کرد. با این حال این گزینه در اپ استور آمازون به صورت انتخابی بوده و شما امکان انتشار اپلیکیشن برای این استور با فرمت APK را نیز خواهید داشت. این حرکت از سمت آمازون بسیار غیر منتظره بود و بسیاری از برنامه نویسان را شکه کرد.

ساخت اپلیکیشن اندروید دچار تغییراتی شد | قوانین جدید پلی استور

گوگل اخیرا در اقدامی AAB را به عنوان فرمت اصلی برای ساخت و انتشار اپلیکیشن معرفی کرد و با این حرکت تصمیم داشت اپلیکیشن استورهای شرکت های دیگر، مثل آمازون را از دور خارج کند. AAB ها از نظر حجم بسیار کوچک تر از APK ها هستند و فایل های مربوط به هر دستگاه، به صورت جداگانه در آنها قرار دارد. همین مساله باعث می شد کنترل گوگل بر روی استورهای سوم شخص یا شرکت های دیگر بسیار زیاد شده و عملا این استورها از دسترس خارج شوند. حال آمازون در اقدامی غافلگیر کننده، پشتیبانی خود از AAB ها را اعلام کرد.

ساخت اپلیکیشن اندروید برای ویندوز 11

این مساله می تواند نمایانگر قدرت شرکت آمازون باشد که پیش از این ثابت کرده بود در بسیاری از جنبه های تکنولوژی و فناوری پیشرفت خیره کننده ای کرده است. این شرکت از ابزارهای سئو، تا امنیت وب سایت ها تلاش داشته تا سرویس های مختلفی را معرفی نماید که همگی آنها از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار هستند. این خبر برای مایکروسافت و طرفداران قابلیت نصب اپلیکیشن های اندروید در ویندوز 11 نیز خوشحال کننده خواهد بود.

بررسی تفاوت فایل AAB و APK

با خبری که گوگل مبنی بر کنار گذاشتن APK ها منتشر کرده بود، به نظر می رسید که روند انتشار اپلیکیشن های اندروید برای ویندوز با اختلال مواجه خواهد شد و شاید تصور می شد بسیاری از برنامه نویسان اپلیکیشن های خود را دیرتر به این پلتفرم بیاورند. حال این خبر از سمت آمازون، باعث راحت شدن خیال مایکروسافت و طرفداران ویندوز 11 شده است.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.