در حال بارگذاری

ترند طراحی اپلیکیشن

9 ترند طراحی اپلیکیشن در سال 2021

برنامه شما مدرن نیست مگر اینکه مدرن به نظر برسد. به همین دلیل ترند‌های طراحی اپلیکیشن بسیار مهم هستند مخصوصا در سال ۲۰۲۱. سوال این است که سبک‌های بصری محبوب در آینده را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟ در ادامه با معرفی 9 ترند طراحی اپلیکیشن در سال 2021 همراه ما باشید.

چه کسی بهتر از خود طراحان اپلیکیشن درباره این موضوع می‌داند؟ ما از طراحان فریلنسر  سایت 99Designs پرسیدیم که اخیر از چه روش‌های طراحی مطلع هستند. در این مطلب بهترین راه‌های طراحی اپلیکیشن را که انتظار می‌رود بیشتر در سال آینده مشاهده و استفاده شوند را معرفی خواهیم کرد.

مطلب مفید:‌ اپلیکیشن یوتیوب پرخرج ترین اپ چهارماهه اول ۲۰۲۱ شد

9 ترند طراحی اپلیکیشن در سال 2021 عبارتند از:

  1. نئومورفیسم
  2. طرحی که چشم را اذیت نمی کنند
  3. سوایپ کردن (کشیدن انگشت روی صفحه نمایش)
  4. عمق دادن با سایه‌ و لایه بندی
  5. الهام گرفتن از عناصر آنالوگ
  6. هنر انتزاعی و هندسی
  7. زوایای غیر­منتظره
  8. غوطه‌وری از طریق VR و AR
  9. تجسم خلاقانه داده‌ها

1- نئومورفیسم

در سال گذشته، دکمه‌ها و آیکون‌ها بسیار ساده طراحی شده بودند. در سال ۲۰۲۱، طراحان قصد دارند جذابیت آن‌ها را بیشتر کنند. آن‌ها چگونه می‌خواهند این کار را انجام دهند؟
این پاسخ “Neumorphism” نامیده ‌می‌شود، اختصار “New Skeumorphism”. این ترند جدید طراحی اپلیکیشن از اوایل سال ۲۰۱۰ صورت گرفت و در سال ۲۰۲۰ تغییر کرد، یعنی با همان مفهوم استفاده از تصاویر واقعی، اما با گرافیک‌های جدید و پیشرفته سه‌بعدی.
Neumorphism به طور معمول از آیکون‌ها و دکمه های مسطح را استفاده ‌می‌کند و به آن‌ها ابعادی جذاب می‌دهد. هنوز هم ساختار ساده طراحی مسطح را حفظ می‌کند، اما با یک واقع گرایی چشم نواز که باعث پرش از صفحه می‌شود. کاملاً واقع بینانه نیست، اما خیلی بیشتر شبیه زندگی و قابل لمس است.

طراحی اپلیکیشن موبایل

2- طرحی که چشم را اذیت نمی کنند

طراحی برنامه موبایل نباید فقط زیبا باشد، بلکه استفاده از آن نیز باید لذت‌بخش باشد. امروزه، درحالی که بسیاری به تلفن خود چسبیده‌ایم و تمام روز به صفحه‌ آن خیره شده‌ایم، این واقعیت بیش از هر زمان دیگری صحت دارد. کاربران تمایل دارند که یک تجربه‌ی راحتی را برای کاهش آسیب‌های چشم داشته باشند، این اشتیاق را طراحان اپ درک می‌کنند تا به راحتی طرح‌های جامعی را با رنگ‌ها و تصاویر آرامش‌بخش ایجاد کنند که برای چشم راحت باشند.

این طرح‌ها از رنگ‌های آرامش‌بخش، طبیعی، طراحی ساده استفاده می‌کنند که به کاربران فشار زیادی نیاید و به آن‌ها این امکان را می‌دهد که بدون اذیت شدن، بتوانند مدت زمان زیادی به صفحه نگاه کنند.
کلر تیلور، طراح ارشد محصولات designs99، می‌گوید: “ دنیای ما پر هیاهو است، رنج بزرگ‌نمایی یک چیز است ”.” این ترند طراحی اپ ‘یک کار در یک زمان’ و استفاده از طراحی فوق‌العا‌ده مینیمالیسم برای جلوگیری از حواس‌پرتی است ”.

مطلب مفید:‌ معرفی اپلیکیشن تماس تصویری گوگل | Google Duo

بهترین طراحی اپلیکیشن

3- سوایپ کردن (کشیدن انگشت روی صفحه نمایش)

کشیدن انگشت بر روی صفحه نمایش تلفن همراه یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های آن نسبت به دسکتاپ بوده است. اگر چه کلیک‌ کردن سریع و آسان است، اما کشیدن انگشت بسیار سرگرم کننده است! ترند طراحی اپ در سال ۲۰۲۱ تشویق به بازی کردن می‌کند به دلیل اینکه کشیدن انگشت روی صفحه نمایش هیجان‌ ‌انگیز،جذاب و به یاد‌ماندنی است.
روش‌های مختلفی برای افزایش تجربه کشیدن انگشت وجود دارد، بنابراین تنها محدودیت شما تخیلتان است. این می‌تواند به اندازه افزودن یک انیمیشن هنگام کشیدن انگشت شما روی صفحه نمایش باشد تا تجربه‌ی رضایت‌بخش‌تری مثل ورق زدن صفحه و یا چیزی بیشتر تا برنامه وظایف کاربر را ساده‌تر کند.

ترند طراحی اپلیکیشن

4- عمق دادن با سایه‌ها‌ و لایه بندی

اگر قادر به ایجاد گرافیک در صفحه نمایش خود نیستید، سعی کنید موارد دیگر را به عقب برگردانید. یکی از راه‌های دستیابی به مفهوم عمق که در حال حاضر در طراحی اپلیکیشن محبوب است، استفاده از روش هایی مانند سایه‌ها و لایه‌بندی است.
این روند طراحی نرم افزار موبایل درباره ظرافت نیست. طراحان سایه‌های پررنگ و تیره را استفاده می­کنند.
افزودن سایه‌‌های قوی و تضاد با عکس، گرافیک و سایر عناصر طراحی یک میانبر سریع و آسان برای عمق بصری است. یک تکنیک موثر و مهم دیگر، لایه‌بندی عناصر است، با اینکه بخش‌های مختلف با یکدیگر همپوشانی دارند تا یک سلسله مراتب داخلی بسازند. علاوه بر این، شما ‌می‌توانید به لایه‌های خود سایه نیز اضافه کنید تا جلوه‌ را افزایش دهد، و یک ابعاد جدیدی به برنامه خود بیافزایید.

۹ ترند طراحی اپلیکیشن

 

5- الهام گرفتن از عناصر آنالوگ

قبلا قانون طراحی اپ‌ها بر این پایه بود که هر چه مدرن‌تر، بهتر است. با این حال، در سال ۲۰۲۱، خواهیم دید که طراحان اپلیکیشن برخلاف این حالت حرکت می‌کنند و الهام گرفتن از عناصر آنالوگ را دوباره به طراحی اپ های خود باز می‌گردانند. این اپ‌ها شامل عناصر طراحی آنالوگ هستند: بافت‌های کاغذی و مقوایی، طرح‌های الهام گرفته از کلاژ ( Collage )، پس‌زمینه‌هایی با کمی زردی به جای سفید مطلق، تایپوگرافی یکپارچه و طرح‌های دکمه‌ها.
ما شاهد طراحی برنامه‌هایی به سبک روزنامه‌ها، مجلات و همچنین ماشین‌حساب‌های قدیمی مدرسه، بازی‌های تخته‌ای هستیم که حال و هوای آشنا و قابل دسترسی را به برنامه‌های پیشرفته ارائه می‌دهد.
زیبایی این ترند طراحی اپلیکیشن تجربه صمیمانه و راحتی است که این سبک از آن بهره‌ می‌برد.

۹ ترند طراحی اپلیکیشن

6- هنر انتزاعی و هندسی

علیرغم اینکه بسیاری از روش‌های طراحی اپ ۲۰۲۱ واقع‌گرایی و مفهوم ابعاد را ترویج می‌دهد، برخی از برندها بیشتر از سبک انتزاعی و هنری استفاده می‌کنند.
به گفته تاستان لی بریتون، مدیر خلاقیت در designs99، این سبک “معمولا برای استارت‌ آپ‌ها و برنامه‌ها به عنوان جایگزینی برای عکاسی استفاده می‌شود”. رنگ‌های روشن و اشکال ساده انتزاعی باعث جلب توجه می‌شود، و بدون ایجاد حواس‌پرتی از عملکرد یک اپ، امکان مشاهده آسان را فراهم می‌کند.
این راه طراحی اپلیکیشن باعث یافتن تعادل ظریف بین جزئیات پیچیده و سادگی، با تنوع و هنرمندی فراوان می‌شود.در سال 2021، شاهد طراحان اپلیکیشن بیشتر و بیشتری خواهیم بود که تصاویر انتزاعی پیچیده‌تر اما ساده و بسیار ظریف را آزموده‌اند.

دیزاین نرم افزار موبایل

مطلب مفید:‌ نسخه کامپیوتر Spotify آپدیت شد

7- زاویه های غیر منتظره

دیگر دوران برنامه‌هایی که چیزی جز زاویه درست ندارند، گذشته است. در سال 2021، طراحان برنامه با قرار دادن زوایای غیرمعمول در طراحی‌های خود، چیزهای جالب‌تری را ایجاد می‌کنند. چه این عناصر طراحی در یک زاویه تنظیم شده باشند یا پس‌زمینه‌هایی که از قوانین معمول زاویه صحیح پیروی نمی‌کنند، این روش طراحی اپلیکیشن توجه کاربران را از جهات جدیدی جلب می‌کند.
طراحان به معنای واقعی کلمه و به طور مجازی برای برجسته بودن، محدودیت‌های سنتی را می‌شکنند. استفاده از زوایای غیرمنتظره به جذابیت طرح کمک می‌کند و طراحی اپلیکیشن را پویاتر می‌کند. نتیجه طراحی اپلیکیشن این می‌شود که بیشتر قابل کشف، لذت‌بخش و افسار گسیخته باشد.

ترند طراحی برنامه موبایل

8- غوطه‌وری از طریق VR و AR

در زمان قفل کردن هنگام خروج از خانه گزینه‌ای وجود ندارد، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده فلاتر از یک سرگرمی هستند – آن‌ها نیازهای بیشتری از یک تعطیلات را فراهم می‌کنند.
این روند طراحی برنامه غوطه‌وری قرار است در سال 2021 ادامه یابد، با تأکید بیشتر بر این تجربه‌های تعاملی و غوطه‌وری که می‌توانید فقط از طریق یک دستگاه تلفن همراه داشته باشید.
دلیل اصلی این روش این است که طراحان از طریق عناصر طراحی ظریف و در عین حال جذاب ، اطلاعات پشتیبانی مفید در مکان‌های مناسب و یکپارچه‌سازی کل تجربه، طراحی‌های اپلیکیشنی‌ را ایجاد می‌کنند که باعث می‌شود شما احساس کنید در داخل برنامه هستید. تصور ‌می‌شود استفاده از این اپ‌ها باید مثل بازی‌های همه جانبه باشد به طوری که کاربر را به داخل خود جذب کند درحالی که دارد با آن بازی می‌کند.
برای رسیدن به راه‌های خلاقانه‌تر خارج از قواعد باید عمل کرد، فقط هدف نباید بهبود ظاهر اپ باشد بلکه باید کاربر هم حس خوبی موقع استفاده داشته باشد.به عنوان مثال ، برنامه IKEA’s AR به شما این امکان را می‌دهد که قادر به مشاهده مبلمان در مکان‌های مختلف اتاق خود باشید، و در نتیجه کاربران را برای یافتن مکان مناسب نجات می‌دهد.

دیزاین برنامه موبایل

ساخت اپلیکیشن بدون کد نویسی؟ با اپ ساز اپتو میتونی انجامش بدی!

9- تجسم خلاقانه داده‌ها

پس از سال‌ها کسل شدن در کلاس ریاضی، محبوبیت نهفته در روند تجسم داده منجر به یک نتیجه می‌شود: نمودارها نباید خسته‌کننده باشند.
خواه در حال ارائه برنامه‌ای برای ارائه داده‌ها باشید و یا فقط برخی ارقام و اعداد داشته باشید که می خواهید به روشی سرگرم­کننده با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، تجسم داده می‌تواند کمی خلاقیت به تجزیه و تحلیل شما اضافه کند. استفاده از انواع منحصر‌به‌فرد نمودارها، انیمیشن‌ها و رنگ‌ها در ارتباط با داده‌های شما می‌تواند باعث جذابیت بیشتر آن‌ها شود و اطلاعات را به شیوه جذاب‌تری در اختیار کاربران قرار دهد. به عنوان مثال، الگو‌های موج مانند یک انتخاب محبوب است زیرا یک اثر هیپنوتیزم هیجان انگیز ایجاد می‌کند که تماشای آن لذت‌بخش است.

طراحی برنامه

روند طراحی برنامه 2021

9 ترند طراحی اپلیکیشن سال 2021 همه از هدف مشترک ایجاد راحتی، جذابیت و لذت‌بخش بودن هنگام استفاده از برنامه، پیروی می‌کنند. برنامه‌ها دیگر فقط ابزار نیستند، بلکه در حال تبدیل شدن به همراهانی با اندازه جیبی هستند که دوست داریم با آن‌ها وقت بگذاریم. طراحان اپلیکیشن این گرایش را درک می‌کنند و می‌دانند چگونه اطمینان حاصل کنند که استفاده از طرح‌های اپ در سال 2021 نه تنها آسان بلکه جذاب و سرگرم‌کننده است. ما نمی‌توانیم صبر کنیم تا ببینیم آن‌ها چه چیز دیگری ارائه می‌دهند!


طراحی اختصاصی اپلیکیشن با اپلیکیشن‌ساز اپتو
با استفاده از اپلیکیشن‌ساز اپتو شما می‌توانید تجربه ساخت اپلیکیشن را بدون کد‌نویسی، و با کمترین هزینه و زمان ممکن داشته باشید. اما اپتو خدمات دیگری نیز در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، یکی از این خدمات، امکان طراحی اختصاصی اپلیکیشن است. این امکان خود شامل طراحی و ساخت ایده‌ی کاربر با پنل اپتو یا طراحی و ساخت اپلیکیشن سفارشی باشد.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.