در حال بارگذاری

استفاده از اپلیکیشن موبایل

آمار دانلود و استفاده از اپلیکیشن موبایل در ابتدای سال ۲۰۲۱

بیش از ۳.۲ میلیارد موبایل هوشمند در سراسر دنیا در حال استفاده است. دلیل این همه علاقه به ورود در بازار بزرگ اپلیکیشن ها نیز به همین دلیل است. هر ساله افراد زیادی تصمیم به ساخت اپلیکیشن جدیدی میگیرند تا درصدی از آمار دانلود و استفاده از اپلیکیشن موبایل را بتوانند جذب کنند. با توجه به نمودارها، این آمار در حال رشد است و به نظر نمی رسد در زمانی نزدیک رشد آن متوقف شود.

در دنیای تبلت ها نیز ۱.۱۴ میلیارد دستگاه تبلت وجود دارد که نسبت به شش ماه گذشته سال ۳۶٪ رشد داشته است. اگر در طول روز فرصت کنید و سرتان را از موبایلتان خارج کنید، می بینید بقیه مردم نیز به طور دائم در حال استفاده از موبایل هایشان هستند.

مطلب مفید: روش کسب درآمد از اپلیکیشن رایگان

طی تحقیقات انجام شده، آمریکایی ها به طور متوسط هر ۱۲ دقیقه به گوشی تلفن همراه خود نگاه می کنند و ۱۰٪ از آنها هر ۴ دقیقه این کار را انجام می دهد.

ما از تلفن همراه خودمان در همه جا استفاده می کنیم. حتی پشت فرمان اتوموبیل! حتما برای شما هم سوال شده که این همه مدت پشت گوشی خودمان در حال چه کاری هستیم؟ در حال استفاده از اپلیکیشن ها!

شاید این مساله باعث شود همین حالا به فکر طراحی اپلیکیشن موبایل خود شوید. اما صبر کنید! برای موفقیت دو چیز لازم است:

  • کاربران برنامه موبایل شما را دانلود کنند
  • کاربران از اپلیکیشن موبایل شما استفاده کنند

اگر طراحی اپلیکیشن شما به شکلی باشد که یوزر نیازی به دانلود و استفاده از آن نداشته باشد ساخت اپ شما بی دلیل است. این منطق دقیقا مانند این است که بگوییم ۷ میلیارد آدم غذا می خورند. پس بهتر است رستورانی باز کنم تا پولدار شوم!

آمار مهمی که بهتر است در نظر بگیرید:

  • انتظار می رود دنیای اپلیکیشن های موبایل ، تا سال ۲۰۲۳ حدود ۹۳۵ میلیارد دلار درآمد داشته باشند
  • اپ استور اپل در حال حاضر ۱.۹۶ میلیون اپلیکیشن برای دانلود دارد
  • در پلی استور گوگل ۲.۸۷ میلیون اپلیکیشن برای دانلود وجود دارد
  • ۲۱٪ از مردم، اپلیکیشنی دارند که در روز ۵۰ بار آن را باز می کنند
  • ۴۹٪ مردم، بیش از ۱۱ بار در روز اپلیکیشنی را باز می کنند
  • ۶۹٪ از زمان کل استفاده مردم آمریکا از تکنولوژی مربوط به استفاده آنها از موبایل است
  • به طور متوسط، هر دارنده گوشی موبایل هوشمند، از ۱۰ اپلیکیشن در روز و ۳۰ اپلیکیشن در ماه استفاده می کند.

دانلودها

تعداد دانلود اپلیکیشن ها نیز به مانند استفاده مردم از آنها در حال رشد است.

دانلود و استفاده از اپلیکیشن

ما هر ساله شاهد رشد این اعداد هستیم. در سال گذشته شاهد ۲۰۴ میلیارد دانلود اپلیکیشن بودیم. این مقدار ۶٪ از سال پیش بیشتر بوده. همانطور که در نمودار مشاهده می کنید،‌ این فاصله از سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ به ۴۵٪ رسیده. درصد رشد این آمار دیگر مثل قبل خیلی بالا نیست اما هنوز هم شاهد رشد هستیم.

مطالب مهم: چرا هزینه طراحی و ساخت اپلیکیشن بالاست؟

پرطرفدار ترین دسته اپلیکیشن ها

برای موفق بودن،‌باید کاربران را شناخت. این مساله در هنگام ساخت اپلیکیشن های جدید اهمیت بسیاری دارد. شما ممکن است ایده ای انقلابی برای اپلیکیشن خود داشته باشید، اما اگر بازاری نداشته باشد به چه کسی میخواهید بفروشید؟ اگر می خواهید ساخت اپلیکیشن را شروع کنید، بهتر است قبل از آن نمودار زیر را ببینید.

دانلود و استفاده از اپلیکیشن

 

اپلیکیشن های بازی در حال تسلط بر بازار اپلیکیشن های موبایل هستند. شما اگر ایده ی خوبی دارید لازم نیست که حتما در کتگوری های پر فروش باشید.  با یک ایده مناسب و کاربرپسند می شود در دسته بندی های کم دانلود نیز موفق بود. با این حال دید درست نسبت به خواسته های کاربران می تواند کمک بسیاری به شما بکند.


معرفی اپ ساز اپتو – هزینه های ساخت اپلیکیشن با اپتو

هزینه های اپتو نسبت به امکانات جدید آن بسارپایین است. قسمت جالب ماجرا رایگان بودن پنل تست این اپلیکیشن ساز است. درواقع شما برای تست ایده تان ناچار به پرداخت هزینه نیستید. می توانید در یک پنل 3ماهه ی رایگان ساخت اپلیکیشن حرفه ای را شروع کنید. اپ خود را به صورت کامل بسازید.. و پس از حصول اطمینان از امکان پیاده سازی ایده، برای دریافت خروجی اندروید، اپلیکیشن آی او اس یا PWA هزینه را بپردازید. تمامی صفحات پیش از ساخت در پنل شما قابل مشاهده است. می توانید پیش نمایش بیشتر صفحات اپ را پیش از پرداخت در دموی پنل یا دموی موبایل مشاهده کنید.

 

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.