در حال بارگذاری

مقایسه React Native و Flutter

بهترین پلتفرم ساخت اپلیکیشن | مقایسه React Native و Flutter

در این مطلب می خواهیم دو فریمورک React Native و Flutter را در قسمت های مختلف و مهم با هم مقایسه کنیم. در پایان شما می توانید با توجه به شرایط خود و اپلیکیشنی که میخواهید بسازید، بهترین فریمورک موجود را انتخاب نمایید. با مقایسه React Native و Flutter همراه ما باشید.

ساخت اپلیکیشن بدون برنامه نویسی با اپتو

زبان برنامه نویسی

مقایسه React Native و Flutter در این قسمت بیشتر بسته به سلیقه شماست. Flutter از زبان برنامه نویسی شی گرا و قوی Dart پشتیبانی می کند. همین مساله باعث می شود که بتوانید با راحتی بیشتری به کدنویسی خود بپردازید. React Native از زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت استفاده می کند که یکی از داینامیک ترین زبان های برنامه نویسی است. از آنجایی که جاوااسکریپت قدیمی تر است و تعداد زیادی برنامه نویس از آن استفاده می کنند، کار برنامه نویسی شما با آن آسان تر است و سوالاتتان زودتر حل می شود.

Flutter یا React Native؟ | کدام یک برای ساخت اپلیکیشن مناسب ترند؟

معماری

فلاتر در همان ابتدا و بدون نیاز به هیچ افزونه و ماژول اضافه، امکان ساخت اپلیکیشن با المان های رابط کاربری اصلی هر سیستم عامل را به شما می دهد. به کمک موتور Skia، المان های اصلی متریال دیزاین و Cupertino در دسترس شما قرار دارند. همین مساله باعث قدرت این فریمورک می شود.

ری اکت نیتیو برای ساخت اپلیکیشن با رابط کاربری نیتیو از بریج جاوااسکریپت استفاده می کند. برای ارتباط و ارسال پیام به رابط کاربری نیتیو از پیام های JSON و معماری Flux که توسط فیسبوک ساخته شده استفاده می شود.

انتخاب بهترین فریمورک ساخت اپلیکیشن در سال 2021 | راهنمای کامل

نصب و راه اندازی

نصب فلاتر کمی پیچیده تر و زمان بر تر است. باینری های موردنیاز این فریمورک در ابتدا باید دانلود شوند. با این حال نیازی به اطلاعات اولیه از جاوااسکریپت لازم ندارید. از طرف دیگر، اگر بخواهیم مثبت به قضیه نگاه کنیم، راهنمای کامل و قدم به قدم نصب این فریمورک توسط خود فلاتر منتشر شده است. همچنین شما می توانید با استفاده از رابط کاربری خط و فرمان Flutter doctor راه اندازی را کمی راحت تر کنید.

طراحی و ساخت اپلیکیشن با فلاتر

نصب ری اکت نیتیو بسیار راحت است. شما هیچ نیازی به اطلاعات اولیه از جاوااسکریپت ندارید. با این حال هیچ راهنمای نصب رسمی از سمت توسعه دهندگان این فریمورک منتشر نشده است.

 

اجزا رابط کاربری و API

وقتی که صحبت از طراحی اپلیکیشن و رابط کاربری می شود، فلاتر در مقایسه با React Native بهتر است. مخازنی که فلاتر در اختیار ما قرار داده بسیار کافی و قدرتمند هستند. در ری اکت نیتیو، شما نیاز به استفاده از کتابخانه های ساخته شده توسط توسعه دهندگان دیگر هستید و به صورت پیشفرض چنین ابزاری را در اختیار ندارید.

مقایسه React Native

بهترین فریمورک های طراحی اپلیکیشن اندروید در سال ۲۰۲۱

جامعه پشتیبانی

شروع کار فلاتر از سال 2017 بود و طبیعتا به دلیل عمر کمتر این فریمورک، جامعه آن بسیار کوچک تر است. با این حال جامعه کاربری این سیستم عامل روز به روز در حال رشد بسیار سریع است و در حال حاضر در گیت هاب، بیش از 82 هزار ستاره دارد. این در حالی است که ستاره های ری اکت نیتیو بیش از 83 هزار است. از آنجایی که ری اکت نیتیو زمان بیشتری را در دسترس ما بوده، جامعه کاربری آن بزرگتر است و همین مساله می تواند در روند کار شما تاثیر داشته باشد و ساخت اپلیکیشن را برای شما راحت تر کند

فلاتر و برنامه نویسی چند پلتفرمی

QA Testing

فلاتر با ابزارهای متعدد تست منتشر شده. خوبی دیگر فلاتر این است که هر یک از این ابزارها، با داکیومنتی بسیار قوی در دسترس هستند.

اگرچه ری اکت با ابزارهای تست کمتری در دسترس است، اما همین ابزارهای کم هم برای تست رابط کاربری آماده نشده اند. در این فریمورک بهتر است به ابزارهای شرکت های دیگر برای تست و بررسی تکیه کنید.

آشنایی با فلاتر

چه اپلیکیشنی را با چه فریمورکی بنویسم؟

در حال حاضر، متوجه شدیم که هر فریمورک بدی ها و خوبی های خود را دارد و در مقایسه React Native و Flutter ، بدون در نظر گرفتن هدف ما نمی توان برنده مشخصی را معرفی کرد. فلاتر برای اپلیکیشن هایی با قابلیت های کم، که نیاز به رابط کاربری بهتر دارند پیشنهاد می شود. برای اپلیکیشن هایی با بودجه ی کم که می خواهید خیالتان از یک پارچه بودن نسخه هایی که منتشر می کنید راحت باشد، فلاتر بهترین انتخاب است. React Native برای توسعه دهندگانی که تجربه کار با جاوا اسکریپت را دارند و در آن خبره هستند مناسب است. ساخت اپلیکیشن های پیچیده و پر از قابلیت توسط ری اکت نیتیو بهتر انجام می شود.

در کل توجه داشته باشید که با توجه به اپلیکیشنی که میخواهید بسازید، فریمورک را انتخاب کنید.


البته اگر شما از اپلیکیشن ساز اپتو استفاده کنید برای ما خوشحال کننده است! ما در اپ ساز اپتو می توانیم برای ساخت اپلیکیشن به شما کمک کنیم. شما می توانید بدون دانش کد نویسی و حتی نیاز به یک خط کد،‌ طراحی و ساخت اپلیکیشن خود را انجام دهید. اپلیکیشن ساز اپتو از فریمورک فلاتر برای ساخت اپلیکیشن استفاده می کند. خروجی گرفته شده توسط اپتو به صورت اپلیکیشن نیتیو سیستم عامل اندروید و آی او اس خواهد بود.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.