در حال بارگذاری

بهترین فریمورک ساخت اپلیکیشن

بهترین فریمورک های طراحی اپلیکیشن اندروید در سال ۲۰۲۱

سیستم عامل اندروید با بیش از ۱.۵ میلیارد دانلود اپلیکیشن در ماه، پرطرفدار ترین پلتفرم برای انتشار اپلیکیشن شماست. این پلتفرم با داشت ۸۷٪ بازار سیستم عامل های موبایل، بهترین مکان برای طراحی اپلیکیشن و انتشار آن به شمار می رود. در ادامه با معرفی بهترین فریمورک های طراحی اپلیکیشن اندروید در سال ۲۰۲۱ همراه ما باشید.

فلاتر و برنامه نویسی چند پلتفرمی

 

1. Ionic Android Framework

فریمورک های طراحی اپلیکیشن

این فریمورک در سال ۲۰۱۲ منتشر شد. Ionic را می توان یکی از محبوبترین پلتفرم های طراحی و ساخت اپلیکیشن نام برد که خروجی اپلیکیشن آن بصورت چندپلتفرمی است. این فریم ورک رایگان و متن باز است و به برنامه نویسان اجازه می دهد که از تکنولوژی های آشنای HTML5, CSS3, و JavaScript برای طراحی اپلیکیشن خود استفاده کنند.

معرفی بهترین اپ های کاری آی او اس | بهترین اپلیکیشن های مدیریت کار

این فریمورک ابزارهای بسیاری برای ساخت اپلیکیشن با کیفیت را در اختیار ما قرار می دهند و می توانید از خروجی اپلیکیشن ساخته شده توسط خود مطمئن باشید. شما می توانید خروجی وب اپلیکیشن پیشرو یا همان PWA نیز از این فریمورک دریافت نمایید. این فریمورک از کتابخانه های محبوب توسعه دهندگان وب، یعنی AngularJS نیز پشتیبانی می کند.

برای همین کسانی که برنامه نویس حوزه وب هستند به راحتی می توانند با این فریمورک ارتباط برقرار کنند. البته بهتر است که تنها شرکت های کوچک تا متوسط توسعه وب سایت، برای ساخت اپلیکیشن موبایل به سراغ این پلتفرم بروند. برای کسانی که از تکنولوژی های ذکر شده در بالا اطلاع چندانی ندارند دلیلی به یاد گرفتن این همه  تکنولوژی برای ساخت اپلیکیشن موبایل نیست و گزینه های بهتر و راحت تری در همین لیست وجود دارند.

 

2. React Native Android Framework

فریمورک های طراحی اپلیکیشن

React Native را به عنوان هشتمین فریمورک محبوب ساخت اپلیکیشن بصورت چندپلتفرمی و بین پلتفرمی می شناسیم. این فریمورک محبوب در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار دولوپر دارد و تعداد این برنامه نویسان بصورت روز افزون در حال افزایش است. این پلتفرم در سال ۲۰۱۳ بصورت یک پروژه داخلی فیسبوک شروع به فعالیت کرد. در ساخت اپلیکیشن های این فریمورک می توانید از تکنولوژی های ری اکت و کتابخانه های جاوااسکریپت برای ساخت و طراحی اپلیکیشن اندروید و IOS استفاده کنید. از آنجایی که این فریمورک توسط فیسبوک ساخته شده، می توانید در مورد کیفیت آن مطمئن باشید.

آشنایی با فلاتر

برنامه موبایل ساخته شده توسط این فریمورک از نظر کیفیت و سرعت مانند اپلیکیشن های نیتیو ساخته شده با زبان های Swift, یا Objective C, و Java برای سیتسم عامل های IOS و اندروید است. طی سال های گذشته، کمپانی هایی مانند فیسبوک، اینستاگرام، تسلا، بلومبرگ، اوبر، یاهو و … به سمت تولید برنامه های خود با فریمورک React Native رفته اند.

 

3. Flutter Android Framework

فلاتر

فلاتر یکی از جدیدترین فریمورک های موجود در این لیست است. این فریمورک را، حتی با عمر کمی که دارد، می توان به عنوان یکی از بهترین فریمورک های طراحی اپلیکیشن نام برد. فلاتر یک فریمورک رایگان و متن باز است که توسط گوگل برای ساخت اپلیکیشن معرفی شده است.

نسخه دوم فلاتر معرفی شد | گوگل : پشتیبانی از دسکتاپ و وب اپ ها اضافه می‌شود

شما به کمک فریمورک فلاتر می توانید با سرعت بالا، طراحی اپلیکیشن خود را انجام دهید و آن را برای پلتفرم اندروید و آی او اس منتشر کنید. فریمورک فلاتر از زبان برنامه نویسی دارت پشتیبانی می کند. نکته جالب این است که خود فریمورک فلاتر نیز با همین زبان ساخته شده است. امروزه تمامی برنامه نویسان جهان به سمت ساخت و طراحی اپلیکیشن بصورت چندپلتفرمی و بین پلتفرمی رفته اند. فریمورک فلاتر در حال حاضر توسط بسیاری از شرکت های بزرگ تکنولوژی انتخاب شده. همین مساله می تواند خیال شما را از این مساله راحت کند که انتخاب این فریمورک، انتخاب درستی برای کار شماست.

 

4. Xamarin Android Framework

xamarin زامارین

Xamarin هم یکی از بهترین فریمورک های طراحی اپلیکیشن است که باید امتحانش کنید. این فریمورک از .NET برای ساخت اپلیکیشن های چند پلتفرمی استفاده می کند. شما می توانید ساخت اپلیکیشن آی او اس ،‌ اندروید و ویندوز را با یک کد و از طریق این فریمورک انجام دهید. شما به کمک زامارین می توانید از کدهای #C و XAML خود خروجی نیتیو برای ویندوز، اندروید و آی او اس بگیرید و از این نظر نسبت به دیگر فریمورک ها برتری دارد.

بررسی تفاوت فایل AAB و APK

امروزه بیشتر برنامه نویسانی که از این فریمورک استفاده می کنند کسانی هستند که خود تولید کننده نرم افزار ویندوز بوده اند و با زبان برنامه نویسی سی شارپ و محیط کد نویسی ویژوال استودیو آشنایی داشتند. با این حال پس از حدود ۱۰ سال از معرفی این فریمورک، شرکت های معتبر دنیا به این فریمورک و قابلیت های آن اعتماد پیدا کرده اند.

 

5. NativeScript Android Framework

بهترین فریمورک ساخت اپلیکیشن

اگر می خواهید به روند ساخت برنامه موبایل خود سرعت بدهید، NativeScript SDK می تواند انتخاب خوبی باشد. این فریمورک توسط یک شرکت بلغارستانی آماده و ساخته شده و در حال حاضر به یکی از فریمورک های محبوب برای ساخت اپلیکیشن بصورت چند پلتفرمی تبدیل شده. شما می توانید با با استفاده از کدهای Angular, Vue.js, TypeScript, یا JavaScript،‌ خروجی نیتیو اپلیکیشن آی او اس و یا اندروید بگیرید.

نکته متفاوت این فریمورک این است که شما می توانید در طراحی اپلیکیشن خود از رابط کاربری نیتیو سیستم عامل هدف خود استفاده کنید. این فریمورک در سال ۲۰۱۵ منتشر شد و هنوز در حال تلاش است تا بتواند جای خودش را در بازار فریمورک های ساخت اپلیکیشن موبایل پیدا کند.

 

نتیجه گیری

انتخاب فریمورک درست، قدیمی مهم در شروع ساخت و طراحی اپلیکیشن به شمار می رود. باید به این نکته توجه کنید که فریمورک مناسب ممکن است با توجه به نوع اپلیکیشن و تیم شما متفاوت باشد. قبل از شروع به کد نویسی و تجربه یک فریمورک، با تیم توسعه خود صحبت کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید. سال ۲۰۲۱ سالی است که فریمورک های چندپلتفرمی در حال رشد و استفاده بیش از پیش می باشند.

البته اگر شما از اپلیکیشن ساز اپتو استفاده کنید برای ما خوشحال کننده است! ما در اپ ساز اپتو می توانیم برای ساخت اپلیکیشن به شما کمک کنیم. شما می توانید بدون دانش کد نویسی و حتی نیاز به یک خط کد،‌ طراحی و ساخت اپلیکیشن خود را انجام دهید. اپلیکیشن ساز اپتو از فریمورک فلاتر برای ساخت اپلیکیشن استفاده می کند. خروجی گرفته شده توسط اپتو به صورت اپلیکیشن نیتیو سیستم عامل اندروید و آی او اس خواهد بود.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.