در حال بارگذاری

اپلیکیشن PWA وان درایو

ساخت اپلیکیشن PWA وان درایو در دستور کار مایکروسافت قرار گرفت

PWA ها یا وب اپلیکیشن های پیشرو، در آینده ی تمامی سیستم عامل ها نقش مهمی را بازی خواهند کرد. به نظر می رسد که مایکروسافت نیز از این امر با خبر است و می خواهد ساخت اپلیکیشن PWA وان درایو را نیز شروع کند. این شرکت پیش از این نرم افزارهای مهم دیگر خود، از جمله مجموعه کامل آفیس و اسکایپ را به صورت وب اپلیکیشن منتشر کرده بود.

ساخت وب اپلیکیشن با اپلیکیشن ساز اپتو

این وب اپلیکیشن در نظر دارد که از حالت قابل استفاده بودن به صورت آفلاین و پوش نوتیفیکیشن نیز پشتیبانی نماید. در حال حاضر اکثر وب اپلیکیشن های ساخته شده توسط مایکروسافت از کیفیت بسیار بالایی برخوردار نیستند. اما این نرم افزار ها روز به روز در حال بهتر شدن و قوی تر شدن هستند.

بررسی مزیت های وب اپ های پیشرو یا PWA ها

با توجه به اخبار منتشر شده، به نظر می رسد که نسخه وب اپلیکیشن پیشرو OneDrive تا ماه جولای سال جاری منتشر شود. با نصب نسخه وب اپلیکیشن OneDrive در سیستم عامل های ویندوز 10، لینوکس، کروم بوک و مک او اس می توانید از این اپلیکیشن به مانند یک اپلیکیشن نیتیو در سیستم عامل خود استفاده نمایید.

امکان ساخت اپلیکیشن اندروید برای ویندوز 11 در دست بررسی است

با توجه به منبع این خبر، وب اپلیکیشن ساخته شده از تمامی مرورگرهای پرطرفدار، مانند کروم، فایرفاکس و اج پشتیبانی خواهد کرد. اگر به صورت تئوری به این مساله نگاه کنیم، وب اپلیکیشن های پیشرو بر روی موبایل نیز قابل نصب هستند. با این حال به نظر می رسد که به دلیل وجود نسخه ی نیتیو OneDrive برای سیستم عامل های گوشی های همراه، هدف این وب اپلیکیشن سیستم عامل های دسکتاپ بوده و برای آنها بهینه سازی شده باشد.

انتشار رقیب کروم او اس از سمت مایکروسافت منتفی شد

در ادامه ی خبر ساخت اپلیکیشن PWA وان درایو شایعاتی مبنی بر در دستور کار قرار گرفتن ساخت وب اپلیکیشن پیشرو یا PWA برای نرم افزارهای دیگر مایکروسافت، از جمله Microsoft Teams Client و Outlook نیز منتشر شده است که احتمال درست بودن آنها بسیار قوی است. قابلیت ها و مزایای بسیار وب اپلیکیشن ها، شرکت های بزرگ را به سرمایه گذاری بر روی این نوع از اپلیکیشن ها مجاب کرده و امروزه شاهد آن هستیم که بسیاری از شرکت های بزرگ از جمله مایکروسافت، گوگل، تایدل و… در حال انتشار وب اپلیکیشن بهترین سرویس های خود هستند تا کاربران را، جدا از پلتفرم مورد استفاده ی خود، به سرویس های شرکتشان بیاورند.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.