در حال بارگذاری

آفیس آفلاین

مایکروسافت دسترسی به آفیس آفلاین در کروم بوک ها را محدود کرد

مایکروسافت در اقدامی دسترسی به آفیس آفلاین، که در کروم بوک ها توسط استفاده از نسخه اندروید اپلیکیشن آفیس انجام می شد را محدود کرده. حال کاربران این سیستم عامل پس از بازکردن این اپلیکیشن، پیامی در مورد استفاده از وب اپلیکیشن آفیس و تهیه اشتراک آفیس ۳۶۵ را دریافت می کنند.

یکی از اولین ایراداتی که مردم نسبت به کروم بوک ها داشتند، بی استفاده بودن این سیستم عامل در حالت آفلاین بود. تقریبا می توان گفت که اگر سیستم عامل شما آفلاین باشد و به اینترنت وصل نشده باشد، هیچ کاری نمی شود با آن کرد. به همین دلیل گوگل در نسخه های بعدی کروم بوک،‌استفاده از اپلیکیشن های اندروید موجود در گوگل پلی استور و همچنین نصب نرم افزارهای لینوکس در این سیستم عامل اضافه شد. حال کاربران این سیستم عامل می توانند هم از وب اپلیکیشن های موجود و هم از برنامه های متعدد موجود برای لینوکس و اندروید استفاده نمایند.

مایکروسافت در حال تست جدیدترین طراحی اپلیکیشن های آفیس

همین روش باعث شده بود که کاربران بتوانند نرم افزار آفیس آفلاین را نیز در این سیستم عامل تجربه کنند. حال به نظر می رسد که این قابلیت در حال بی استفاده شدن است. پیش از این مایکروسافت به دارندگان حساب کاربری Office 365 اجازه می داد که به دو شکل به فایل های آفیس خود دسترسی داشته باشند. از طریق وب اپلیکیشن و اپلیکیشن اندروید. این مساله در حالی صورت می گرفت که نسخه اندروید این اپلیکیشن مناسب کار بر روی کامپیوترهای شخصی نبود و بیشتر برای محیط تبلت و گوشی موبایل طراحی شده بود.

ساخت وب اپلیکیشن Zoom برای کروم بوک ها تایید شد

به همین دلیل مایکروسافت استفاده از آفیس بر روی کروم بوک ها را محدود کرده و حال پس از باز کردن نسخه آفلاین نرم افزارهای آفیس، مثلا ورد، پیغامی مبنی بر عدم ساپورت این اپلیکیشن در سیستم عامل کروم او اس به نمایش در خواهد آمد و از شما خواهد خواست که به وب سایت مایکروسافت و نسخه وب اپلیکیشن این نرم افزارها مراجعه نمایید. مایکروسافت در این رابطه گفته:

“ما در تلاشیم تا بهترین تجربه کاربری را برای کاربران کروم او اس رقم بزنیم. به همین دلیل نرم افزارهای آفیس تنها در وب اپلیکیشن قابل دسترسی خواهند بود. لازم است که کاربران به حساب کاربری مایکروسافت خود وارد شوند و با اشتراک مایکروسافت ۳۶۵ به استفاده از اپلیکیشن ها بپردازند.”

کروم بوک ها بالاخره دارای یک ویدئو پلیر خوب شدند

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، نسخه وب اپلیکیشن این نرم افزار ها بسیار بهتر از نسخه اندروید است و طراحی اپلیکیشن ها به شکلی صورت گرفته که مناسب استفاده بر روی کامپیوتر های شخصی است. اما این مساله باعث شده است که یک قابلیت مهم، یعنی استفاده از آفیس به صورت آفلاین، از این سیستم عامل حذف شود. حال تنها راه دسترسی به این اپلیکیشن ها استفاده از نسخه ی PWA آنهاست. با این حال مایکروسافت قول داده که قابلیت های پریمیوم و کاربردی بیشتری در ساخت اپلیکیشن های آینده به این نرم افزار اضافه خواهند شد. باید دید که آیا قابلیت استفاده آفلاین نیز به این اپلیکیشن ها اضافه می شود یا خیر.

در حال حاضر امکان استفاده آفلاین سری نرم افزار آفیس گوگل در کروم بوک ها بصورت آفلاین وجود دارد و شما کماکان می توانید به ادیت فایل های داکیومنت خود بپردازید. با این حال برای استفاده آفلاین از مایکروسافت آفیس،‌ نیاز است که صبر کنیم و نسبت به آینده خوش بین باشیم.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.