در حال بارگذاری

ایده طراحی اپلیکیشن

4 روش برای پیدا کردن ایده طراحی اپلیکیشن

پیدا کردن ایده طراحی اپلیکیشن از مسائلی است که نیاز به جست و جو و بررسی فراوان دارد. اگر شما به ایده ی خود را قبل از اجرا بررسی کنید، ممکن است هیچوقت شروع به کار بر روی ایده های بازنده نکنید. بعضی از ایده ها نیز نیاز به زمان و بررسی و تغییر بیشتری دارند که به یک ایده بالغ تبدیل شوند.

طراحی اپلیکیشن | ساخت اپلیکیشن | با اپلیکیشن ساز اپتو

خود ایده های طراحی اپلیکیشن نیز می توانند از جاهای مختلف به ذهن ما برسند. برای بعضی ها این ایده ممکن است به مانند سیبی که از آسمان افتاده بر ذهن آنها غالب شود. برای بعضی نیز نیاز به جست و جو و پیدا کردن نیازهای کاربران و ایده یابی برای رفع آن است. از همین نظر مطلبی برای شما آماده کردیم که به شما کمک میکند در جای درستی دنبال ایده ها بگردید.

ایده طراحی اپلیکیشن راه کار محور

یکی از بهترین ایده های طراحی اپلیکیشن، پیدا کردن راه حل مشکلاتی است که مردم بصورت روزمره با آن سروکار دارند. اول بهتر است که مشکلی که هر روزه شما یا دیگران با آن برخورد می کنند را پیدا کنید. حال ببینید که آیا راه حلی برای بهبود این مشکل دارید یا خیر؟ اگر دارید به این معنی است که در حال بنا کردن پایه های یک اپلیکیشن موفق هستید. آیا این راه حل از طریق ساخت اپلیکیشن قابل اجراست؟ اگر جواب شما بله است مطمئن باشید که طرح شما به جاهای خوبی خواهد رسید. حال باید به این مساله فکر کنید که چند درصد از آدم ها با این مشکل سرو کار دارند.. و آیا اپلیکیشن دیگری برای رفع این نیاز وجود دارد یا خیر؟

ایده طراحی اپلیکیشن

این روش، روشی کلی و مطمئن برای شروع یک کسب و کار است. همانطور که ما در اپتو وقتی متوجه نیاز بازار به اپلیکیشن ساز واقعی و جامع شدیم کار را شروع کردیم. و حال پس از چند سال، پنل جدیدی با توجه به نیازهای کاربر و با استفاده از بروزترین تکنولوژی های ساحت اپلیکیشن اندروید و آی او اس را توسعه داده ایم و آماده کرده ایم.

طراحی و ساخت اپلیکیشن با فلاتر

این که مشکل ساده ای را با ایده ای برطرف کنید بسیار راحت تر و مطمئن تر از این است که خود به فکر ایده ای پیچیده و غیرمطمئن برسید. اپلیکیشن Canvsly نیز نمونه ای خوب برای این مساله است. او روزی به این مساله فکر کرد که در یخچال خانه اش به اندازه تمام نقاشی های بچه هایش جا ندارد. این مساله به این معنی بود که بعد از مدتی باید نقاشی ها را می کند و دور می انداخت. او همچنین به این مساله دقت کرد که نقاشی و طرح های خودش نیز در حال از بین رفتن هستند. او مشکل را فهمید، درک کرد، برایش راه حل پیدا کرد و اپلیکیشن موفق Canvsly  خلق شد.

معرفی اپلیکیشن MindMaster | ابزاری برای بهتر کردن و تصویرسازی ایده ها

اپلیکیشنی را بهبود دهید

بعضی موقع ها اپلیکیشنی می آید که به نظر می رسد تمامی مشکلات ما را حل کرده و از همه نظر کامل است. اما اگر راه حلی برای بهتر کردن این اپلیکیشن وجود داشته باشد چه؟ اگر به این نقطه رسیدید باید از ابتدا چرخ را تولید کنید. اپلیکیشنی مشابه با اپلیکیشن فعلی با قابلیت هایی که فکر میکنید لازم است در این اپلیکیشن باشد بسازید.

بسیاری از برنامه نویسان در سال های اخیر، از این روش در ساخت اپلیکیشن خود استفاده کرده اند. این بهبود ها می تواند از اضافه شدن قابلیت های جدید و مفید، تا باز طراحی اپلیکیشن با المان های بهتر و کاربرپسند تر باشد. اپلیکیشن اوبر نمونه بارز این مساله است. سازندگان این اپلیکیشن ایده اپلیکیشن تاکسی را بهبود دادند، رابط کاربری را بسیار بهتر کردند و امکانات بسیار خوبی به آن اضافه کردند. حال این اپلیکیشن را می توان برترین اپلیکیشن تاکسی های اینترنتی دانست که در اکثر کشور های دنیا انتخاب اول کاربران است.

معرفی بهترین اپ های کاری آی او اس | بهترین اپلیکیشن های مدیریت کار

بهبود ایده اپلیکیشن های فعلی کار سختی است. اما اگر شما کارتان را به درستی انجام داده باشید، به دلیل اینکه کاربران با ایده اپلیکیشن شما کاملا آشنا هستند، راحت تر می توانید کاربر جذب نمایید. بهبود ایده طراحی اپلیکیشن را دست کم نگیرید.

تحقیق در بازار و مارکت اپلیکیشن ها

تا به حال به لیست 100 اپلیکیشن برتر نگاه کرده اید؟ اگر شما بتوانید از تغییرات این 100 اپلیکیشن، ترند های روز که مردم به دنبال آن هستند را پیدا کنید، می توانید سوار بر این موج شده و اپلیکیشنی با توجه به نیاز فعلی جامعه بسازید. در این روش شما باید خواسته کاربران در حال حاضر را بدانید و بتوانید با درصد قابل قبولی نیاز کاربران در آینده را نیز پیشبینی کنید. البته باید بتوانید تا قبل از اینکه تب ترند بی افتد اپلیکیشن خود را به دست کاربران برسانید، و خوب برای آن تبلیغ کنید.

آمار دانلود و استفاده از اپلیکیشن موبایل در ابتدای سال ۲۰۲۱

حتی اگر شما در حال حاضر هم در حال ساخت اپلیکیشنی با ایده خود هستید، بهتر است به این لیست نگاهی بی اندازید. اگر اپلیکیشنی مشابه اپلیکیشن شما در بازار شکست خورده، شاید بهتر است ساخت آن اپلیکیشن را متوقف کنید.

برای کمک در این باره، از ابزارهای زیر نیز می توانید استفاده نمایید:

یادداشت را فراموش نکنید

وقتی شما پروسه پیدا کردن ایده برای اپلیکیشن را شروع کنید، سیلی از ایده ها به ذهن شما وارد می شود. این سیل هر روز و تا زمانی که شما تصمیم خود را بگیرید ادامه دارد. همین مساله باعث می شود خیلی از ایده های ناب و خوب طراحی اپلیکیشن، بین ایده های دیگر گم شده و فراموش شوند. اگر شما بتوانید ایده های خوب خود را یادداشت کنید، در تصمیم گیری نهایی کمک بزرگی به شما می کند.

ایده ساختن اپلیکیشن

این مساله از نظر روانشناسی نیز مفید است. تحقیقات نشان داده یادداشت کردن ایده باعث این می شود که شما این ایده را در ذهن خود نگه دارید و بتوانید به آن بال و پر بدهید. شما در آخر می توانید این ایده ها را اولویت بندی کنید و با توجه به تغییراتی که در ذهن شما صورت گرفته، بهترین انتخاب را بکنید. یکی از کسانی که بسیار از این روش استفاده می کرده لئوناردو داوینچی است. یادداشت ها و طراحی های او بعد از سال ها هنوز در دسترس است.

حتی اگر ایده های شما کم هستند، نوشتن ایده باعث بروز خلاقیت و بهتر شدن ایده های شما می شود. شاید به نظر شما این ایده خیلی هم ایده خاصی نباشد. اما مطمئن باشید از تاثیر گذار ترین روش های پیدا کردن ایده ساخت اپلیکیشن به شمار می رود.


هزینه های ساخت اپ با اپتو

هزینه های اپتو نسبت به امکانات جدید آن بسارپایین است. قسمت جالب ماجرا رایگان بودن پنل تست این اپلیکیشن ساز است. درواقع شما برای تست ایده تان ناچار به پرداخت هزینه نیستید. می توانید در یک پنل 3ماهه ی رایگان ساخت اپلیکیشن حرفه ای را شروع کنید. اپ خود را به صورت کامل بسازید.. و پس از حصول اطمینان از امکان پیاده سازی ایده، برای دریافت خروجی اندروید، ios یا pwa هزینه را بپردازید. تمامی صفحات پیش از ساخت در پنل شما قابل مشاهده است. می توانید پیش نمایش بیشتر صفحات اپ را پیش از پرداخت در دموی پنل یا دموی موبایل مشاهده کنید.

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.