در حال بارگذاری

فلاتر 2.2

فلاتر 2.2 با هدف درآمدزایی در اپلیکیشن معرفی شد

در اولین روز کنفرانس Google IO، خبری مهم در مورد نسخه جدید فریمورک برنامه نویسی فلاتر 2.2 منتشر شد. در این خبر، که جزئیات آن در ادامه نوشته خواهد شد، موارد جدید این فریمورک، از جمله ایجاد هوک های درآمدزایی در اپلیکیشن بررسی شده است.

طراحی اپلیکیشن آسان | اپلیکیشن ساز اپتو

تیم مایکروسافت سرفیس نیز به مانند شرکت های دیگر در حال استفاده از فلاتر، برای ایجاد تجربه بهتر در گوشی های تاشو خودش است. از طرفی به نظر می رسد سامسونگ نیز میخواهد از فلاتر، در سیستم عامل اختصاصی خود، Tizen نیز استفاده کند.

تاریخ Google IO 2021 مشخص شد | این رویداد آنلاین خواهد بود

فلاتر یک کیت تولید نرم افزار متن باز است که می توان برای ساخت اپلیکیشن آیفون، اندروید، ویندوز، مک، لینوکس و Google Fuchsia استفاده کرد. امروز گوگل نسخه جدیدی از این کیت ساخت نرم افزار موبایل و دسکتاپ متن باز را معرفی کرد. در نسخه 2.2 این فریمورک، پلاگینی برای پرداخت درون برنامه ای معرفی شده. همچنین فرمت جدیدی برای نمایش تبلیغ در اپلیکیشن ها نیز به این فریمورک اضافه شده.

بهترین فریمورک های طراحی اپلیکیشن اندروید در سال ۲۰۲۱

همچنین به صورت رسمی، انتشار اپلیکیشن برای سیستم عامل های دسکتاپ، در این نسخه اضافه شده است. یکی دیگر از تمرکز های این نسخه از فلاتر، بحث ادغام شدن با سرویس های ابری است. WeChat, ByteDance, BMW, SHEIN و Grab از اپلیکیشن های رسمی و معروفی هستند که از فریمورک فلاتر برای ساخت اپلیکیشن خود استفاده می کنند.

نسخه دوم فلاتر معرفی شد | گوگل : پشتیبانی از دسکتاپ و وب اپ ها اضافه می‌شود

بروزرسانی های موجود در نسخه فلاتر 2.2 به شرح زیر است:

  • بهبود سرعت به کمک کش در پس زمینه برای اندروید و IOS. همچنین استفاده از ابزاری که احتمال بروز خطا در اجرای اولیه اپلیکیشن را کم می کند
  • اضافه شدن قابلیت رصد حافظه رم تخصیص یافته شده در DevTools و پشتیبانی از اکستنشن های شرکت های دیگر
  • اضافه شدن SDK جدید مربوط به تبلیغات درون برنامه ای گوگل و همچنین سرویس پرداخت درون برنامه ای برای IOS و اندروید
  • قابلیت بهتر نیتیو بودن با استفاده از Dart 2.13 و پشتیبانی از GitHub Actions

در دوران کرونا کسب و کار را متوقف نکن! | کسب درآمد هوشمندانه

همچنین با اعلام گوگل، شرکت های بزرگ دیگری مانند مایکروسافت، سامسونگ و ادوبی نیز در حال کمک و همکاری در پروژه فلاتر هستند. و به نظر می رسد به زودی امکان ساخت اپلیکیشن های ویندوزی یونیورسال، یا UWP نیز با فلاتر ممکن شود. ادوبی نیز در حال کار بر روی گرفتن خروجی فلاتر، برای نرم افزار طراحی اپلیکیشن Adobe XD است.


ساخت اپ اختصاصی با طراحی ویژه و به چند زبان

در آپدیت اخیر اپتو کاربران امکان ساخت اپ های یونیک و اختصاصی تر به ویژه از نظر طراحی را خواهند داشت. درواقع آزادی عمل در طراحی اپلیکیشن را در بالاترین سطح خود تجربه خواهند کرد. همچنین می توانند اپ را به زبان هایی غیر فارسی و حتی به چند زبان منتشر کنند. بنابراین با اپتو می توانید اپ منحصر به فرد و ویژه ای داشته باشید.

ساخت اپلیکیشن آسان | اپ ساز اپتو

Leave a Comment

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که تابع Privacy Policy and Terms of Use است.